یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تصاویر / دیدار مدیرکل ثبت احوال استان قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ ارتقاء نظام اداری، نیازمند تقویت نظام اخلاق اداری است؛ اگر کارمندان و کارکنان ادارات و سازمان‌های یک جامعه‌، آراسته به اخلاق باشند، رضایت عمومی در جامعه ارتقا خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در دیدار منوچهر تیموری مدیرکل ثبت احوال استان قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه  برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات سازمان ثبت احوال کشور، برخورداری از اداره سالم را یکی از شروط مهم تشکیل جامعه سالم برشمرد و ابراز داشت: مجموعه‌های اداری یک جامعه هر اندازه از سلامت، دانش و مهارت بیشتری برخوردار باشند، جامعه پویا و سالمی را رقم خواهند زد.

وی با بیان اینکه ارتقاء فنی و مهارتی منابع انسانی در بهبود سطح خدمت‌رسانی تاثیرات بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: ارتقاء نظام اداری، نیازمند تقویت نظام اخلاق اداری است؛ اگر کارمندان و کارکنان ادارات و سازمان‌های یک جامعه‌، آراسته به اخلاق باشند، رضایت عمومی در جامعه ارتقا خواهد یافت.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه ضمن تأکید بر هم‌افزایی میان بخشی، با بیان این که مشکلات جامعه غالبا به عدم پیوند صحیح حلقه‌های اتصالی ادارات بر می گردد، خاطرنشان کرد: هم‌افزایی میان‌بخشی و تقویت ارتباطات سازمان‌ها با یکدیگر، در ارتقاء کار و ارائه خدمات بهتر بسیار موثر است.

آیت الله اعرافی، ضمن تشریح دایره تاثیرپذیری ابعاد مختلف اجتماعی از کرونا، خاطرنشان کرد: کرونا لزوم حرکت جامعه به سمت شهر هوشمند و الکترونیک و بهره‌گیری از ابزارهای نوین را نمایان‌تر نمود؛ باید حرکت به سمت بهره‌گیری از فناوری های نو به نو از جمله هوش مصنوعی را جدی بگیریم.

وی با بیان این که وقایع چهارگانه‌ تحت پوشش سازمان ثبت احوال، از وقایع پایه‌ای تحولات یک جامعه به شمار می‌رود، تصریح کرد: ارائه درست آمار و ارقام و نیز تبیین، تفسیر و تحلیل درست جزئیات، نقش به‌سزایی در برنامه‌ریزی نهادهای مختلف از جمله مجموعه‌های فرهنگی همچون حوزه‌های علمیه دارد.

آیت الله اعرافی در بخش پایانی سخنان خود توجه به نوع نام‌گذاری فرزندان را شاخص و سنجه فرهنگ غالب جامعه برشمرد و اظهارداشت: سازمان ثبت احوال، مرکز اسناد مهم و ارزشمند کشور به شمار می رود؛ بسیاری از این اسناد در گذر زمان ارزشمندتر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha