چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
تصاویر/ جلسه فوق العاده مدیران مدارس علمیه اهواز و کارون

حوزه/ نشست فوق‌العاده مدیران مدارس علمیه اهواز و شهرستان کارون، با هدف تصمیم گیری در خصوص نحوه فعالیت گروه های جهادی در موج سوم کرونا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست فوق العاده مدیران مدارس علمیه اهواز و شهرستان کارون، باهدف ارائه و بررسی طرح حضور جهادی طلاب در بیمارستان‌ها به جهت خدمت‌رسانی به کادر درمان و بیماران کرونایی، با حضور «حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه استان خوزستان» و حجج اسلام «موسوی‌زاده، جانشین حوزه علمیه خوزستان»، «پشم فروش، مسئول ستاد بحران و انسجام گروه‌های تبلیغی حوزه علمیه استان»، «پرچم، مسئول بسیج طلاب استان خوزستان» و جمعی از مدیران و معاونین تهذیب مدارس علمیه اهواز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام پشم فروش، مسئول ستاد بحران و انسجام گروه‌های تبلیغی حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به اهداف برگزاری این جلسه، گفت: هدف از تشکیل این جلسه ارائه و بررسی این طرح و گسترش آن به همه مدارس علمیه اهواز و شهرستان کارون است.

وی در توضیح طرح «شهید قاسم سلیمانی» بیان کرد: هم‌زمان با شیوع گسترده ویروس کرونا، مدرسه علمیه فاطمیون اهواز، طلاب خود را در مکانی نزدیک به بیمارستان رازی اهواز، مستقر کرده و با ایجاد یک کمپ ۱۰ روزه در مجاورت بیمارستان، اقدام به خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی کردند.

در ادامه حجت‌الاسلام امین خسروی، مسئول اجرای طرح استقرار طلاب در مجاورت بیمارستان رازی اهواز، گفت: بعد از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر حضور دوباره نیروهای جهادی در میدان مبارزه با ویروس کرونا، مدرسه علمیه فاطمیون تصمیم بر آن گرفت که در قالب یک اردوی چندروزه، در یکی از خوابگاه‌های نزدیک به بیمارستان محل بستری بیماران کرونایی، مستقر شود و سپس طلاب خود را جهت خدمت‌رسانی به کادر درمان و بیماران کرونایی به آنجا اعزام کند.

وی با اشاره به ثمرات این طرح افزود: این حرکت جهادی، چنان منشأ خیرات و برکاتی شد که ما اصلاً انتظارش را نداشتیم! بحمدالله هم‌اکنون حضور جهادی طلاب در بیمارستان‌ها، موجب شده که بسیاری از بیماران کرونایی، امیدوار به مبارزه با این ویروس شوند و کادر درمان نیز با مشاهده طلاب جهادی درصحنه روحیه بگیرند.

قابل ذکر است، پس از آن، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه استان خوزستان، این طرح را مجالی برای تبدیل تهدید به فرصت خواند و اظهارداشت: دیروز رزمندگان ما در جبهه‌ها علیه کفر جنگیدند و امروز عرصه جهاد، میدان مبارزه با این ویروس است.

وی ادامه داد: اگرچه جهاد و در میدان مبارزه بودن سختی دارد، اما لذت و شیرینی که مجاهد در اثر انجام این مأموریت می‌چشد موهبتی است که وقتی انسان به آن دست پیدا می‌کند، همه سختی‌ها بران آسان می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور در پایان گفت: به لطف خدا از زمانی که طلاب در این عرصه ورود کرده‌اند تابه‌حال هیچ موردی نداشتیم که در اثر حضور در بیمارستان آسیب جدی از این بیماری ببینند.

مدیر حوزه علمیه استان خوزستان ادامه داد: از این فرصت ایجاد شده باید نهایت استفاده را برد و اکثر طلاب به‌جز آن‌هایی که بیماری زمینه‌ای دارند و یا شرایط در خانواده آن‌ها به گونه‌ای است که نباید شرکت کنند، صلاحیت حضور در این میدان را دارند و امیدواریم که همه مدیران مدارس علمیه اهواز و شهرستان کارون نسبت به حضور در این طرح اهتمام ورزند.

در پایان حجت‌الاسلام پشم فروش با ارائه توضیحاتی در خصوص الزامات و چگونگی اجرای طرح بیان کرد: به‌منظور آشنایی با الزامات و نکاتی که در زمان حضور در بیمارستان باید رعایت شود کلاس‌های آموزشی، برای هر گروه از طلاب که در این طرح شرکت می‌کنند، برگزار خواهد شد و سپس به مدت یک هفته در کمپ هایی مخصوص مستقر شده و پس از آن نیز با نظارت مسئول بسیج طلاب اهواز، به‌صورت نوبتی به بیمارستان‌ها اعزام می شوند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha