سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
تقی متقی

حوزه/ عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم گفت: بی شک افزایش نرخ سرانه مطالعه در جامعه ما، نیازمند برنامه ریزی قوی فرهنگی و همچنین انجام فعالیت های رسانه ای است.

تقی متقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ابراز داشت: هر چند آمار دقیقی درباره نرخ سرانه مطالعه در کشور ما در دسترس نمی باشد، اما آن چه مسلم است این که آمار فعلی به هیچ وجه شایسته ی جامعه ما نیست و لذا باید در این جهت به دنبال برنامه ریزی قوی فرهنگی بود تا به یاری خدای متعال در آینده ای نزدیک شاهد تحولی ارزشمند در این باره باشیم.

وی همچنین افزود: در این جا روی سخن ما با مسئولان و متولیان امر کتاب و کتاب خوانی این است که آگاه باشند صرفاً با شعار دادن و ارایه آمار کاری از پیش نمی رود بلکه باید با درک حساسیت ها و اهمیت موضوع، باید در پیِ برنامه ریزی و اجرای دقیق برنامه ها و طرح ها بود و در این خصوص از اصل آسیب شناسی نیز غفلت نکرد.

این نویسنده و محقق حوزوی همچنین گفت: در این راستا البته لازم است که نخبگان و رسانه های جمعی نیز به قضیه ورود کنند و زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را در پرتو فعالیت های رسانه ای و اطلاع رسانی خلاقانه و جذاب مهیا نمایند.

وی افزود: همچنین با توجه به اقبال روزافزون مردم و خانواده ها و نسل جدید به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی لازم است که از این بستر پرمخاطب به منظور معرفی کتاب های خوب و پرمحتوا و البته جذاب به درستی استفاده کنیم.

متقی در خاتمه سخنان خود با اشاره به این که نهادینه کردن فرهنگ مطالعه یکی از نشانه های بارز رشد و توسعه فرهنگی جامعه محسوب می شود، گفت: به هر شکل چنانچه می خواهیم که فرهنگ کتاب و کتاب خوانی روز به روز در جامعه رواج بیشتری پیدا کند باید از همه زمینه ها و عوامل متعدد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، اطلاع رسانی و غیره بهره مند شویم تا بستر و زمینه انس هر چه بیشتر اعضای جامعه به خصوص نسل جوان با کتاب – این یار مهربان- را فراهم کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha