یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تصاویر/ نشست مطالبه‌گری از مسئولان و حل مشکلات مردم در مدرسه علمیه کوی علوی اهواز

حوزه/ مدرسه علمیه علی‌بن‌ابی‌طالب(ع)، برای رفع معضل آب‌گرفتگی معابر، اقدام به دعوت از مسئولان ذی‌ربط و برخی از اهالی منطقه و کسبه کرده است. تا در فضای آرام و بدون هرگونه حاشیه و شوآف رسانه‌ای مشکلات موجود را بررسی و راه‌حلی برای حل آنها پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، منطقه کوی علوی اهواز، یکی از مناطق به شدت محروم کلانشهر اهواز است. منطقه ای با مردمان نجیب عرب که سالیان سال است با مشکلات عدیده شهری دست و پنجه نرم می کنند.

یکی از مشکلات اصلی این منطقه عدم زیرساخت مناسب برای دفع آب و فاضلاب های سطحی است؛ به طوری که با کمترین میزان بارندگی، تمامی خانه‌ها به زیرآب می روند. البته این مسأله تنها یکی از ده‌ها مشکل مردم منطقه کوی علوی اهواز است.

در این راستا، مدرسه علمیه علی‌بن‌ابی‌طالب(ع)، برای رفع معضل آب‌گرفتگی معابر، اقدام به دعوت از مسئولان ذی‌ربط و برخی از اهالی منطقه و کسبه کرده است. تا در فضای آرام و بدون هرگونه حاشیه و شوآف رسانه‌ای مشکلات موجود را بررسی و راه‌حلی برای حل آنها پیدا کنند.

تا کنون دو جلسه پیرامون بررسی معضل فاضلاب کوی علوی برگزار شده است که در جلسه نخست آن که یکشنبه هفته گذشته مورخ ۹۹/۹/۳۰ برگزار شد، «عالمی نیسی، فرماندار اهواز»، «دکتر حقیقی، مدیرعامل آبفا»، «سرهنگ دالوند، فرمانده انتظامی اهواز» و جمعی از مردم منطقه حضور داشتند اما به دلیل طولانی شدن جلسه، امکان جمع‌بندی نظرات کارشناسی وجود نداشت و لذا جمع‌بندی مطالب به جلسه دوم موکول شد.

اما جلسه دوم بررسی معضل فاضلاب کوی علوی شب گذشته اختصاصا پیرامون مشکلات خیابان فراهانی (بازارچه کوی علوی)، برگزار شد و در آن، «مهندس یوسفی، معاون فرماندار»، «دکتر باقری، قائم‌مقام آبفا به همراه هیئت کارشناسی فنی»، «سید رشید شجاعی، معاون خدمات شهرداری اهواز»، «مهندس کعبی، شهردار منطقه ۶ به همراه هیئت کارشناسی»، «سید ناصر موسوی نژاد و رحیم کعب عمیر اعضای شورای شهر اهواز»، «بهرام نژاد، مسئول دفتر مجتبی یوسفی»، «مهندس نصیر نیا، نماینده سید کریم حسینی» و جمعی از معتمدین و سران عشایر و همچنین جمعی از کسبه حضور داشتند.

البته این جلسه غایبینی هم داشت که ازجمله آن‌ها می‌توان به «مهندس شاعری، شهردار اهواز»، «دکتر موسی پور، مسئول کمیته آب‌های سطحی شورای شهر» و «شبیب جویجری نماینده مجلس شورای اسلامی» اشاره کرد.   

در ابتدای این جلسه دکتر باقری، قائم‌مقام آبفا، گزارشی از وضعیت فاضلاب کوی علوی ارائه داده و اظهار داشت: بهسازی اکثر خیابان‌های کوی علوی انجام‌شده ولی متأسفانه بهسازی فاضلاب خیابان فرهانی (بازارچه اصلی منطقه) به دلیل عدم همکاری بازاریان به تأخیر افتاده که آمادگی داریم در صورت همکاری بازاریان بهسازی این خیابان را نیز در اسرع وقت شروع کنیم.

در ادامه این جلسه آقای چلداوی به نمایندگی از کسبه محل بیان کرد: منطقه کیان یک منطقه محروم بوده و امرار معاش بیشتر جوانان این منطقه از طریق همین بازارچه صورت می‌گیرد و باید فکری به حال کسبه صورت گیرد.

وی افزود: علت تردید کسبه بازارچه کیان این است که آبفا پروژه‌های ناتمام زیادی در منطقه دارد که برخی از آن‌ها یک سال و برخی بیشتر طول کشیده و کاسبان محل نگران طولانی شدن این پروژه هستند.

همچنین در بخش دیگر این جلسه اعضای شورای شهر به همراه شهرداری محل، پیشنهادانی در خصوص انتقال بازارچه به‌صورت موقت به مکان‌های مشخص ارائه داده و بر ضرورت جلب اعتماد کسبه تأکید کردند و همچنین مسئولین آبفا نیز تعهد دادند این پروژه را به‌صورت سه شیفت در دو ماه تکمیل کنند.

در پایان نیز چند موضوع به تصویب رسید که مهم‌ترین آنها عبارتند از؛

فرمانداری به‌صورت مکتوب نظرات کارشناسی ابفا و شهرداری در خصوص پروژه و جابجایی کسبه را دریافت کند.

آبفا ظرف یک هفته اکیپ ثابت رفع گرفتگی مستقر کند.

شهرداری روز چهارشنبه در خصوص‌ترمیم آسفالت با آبفا بازدید میدانی انجام دهد.

به گزارش حوزه، یکی دیگر از مشکلات مردم منطقه کوی علوی مسئله پر کردن چاله‌های سطحی و اصلاح آسفالت خیابان‌ها است که متأسفانه سبب شده تا رانندگان هزینه‌های سنگینی برای تعمیر خودروهایشان متحمل شوند که البته قرار است در جلسات بعدی این مشکل بررسی شود.

گفتنی است مدیریت، کادر و طلاب مدرسه علمیه علی بن ابی‌طالب(ع) کوی علوی برنامه مطالبه گری از مسئولین را در دستور کار خود قرار داده و به‌زودی جلسات دیگری را نیز برای رفع دیگر مشکلات مردم منطقه کوی علوی برگزار خواهد کرد.

لازم به ذکر است، شیوه تبیین صحیح مشکلات و مطالبه گری که مدتی است توسط مدارس علمیه و امام جماعت محلات و گروه های جهادی در نقاط مختلف شهر آغاز شده می‌تواند به عنوان الگویی جهت حل مشکلات مردم و محلات مختلف در تمامی نقاط استان فراگیر شود و مدیران و مسولین شهری و استانی با حضور خود و وعده های زمان بندی شده بتوانند به حل گره های مردم اقدام نمایند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha