پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ نشست هم اندیشی مبلغین مدارس امین استان اصفهان با مسئولان حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والسمسلمین باطنی خطاب به مبلغین مدارس امین گفت: وقتی به یک دانش آموز خدمت می کنید، یک جایی لازم است درباره یک مسئله ریاضی یا علوم هم به او کمک کنید، اما دانش آموز باید بداند که می خواهید مسیر زندگی او را درست کنید و نیامده اید جای معلم ریاضی یا علوم را پر کنید

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، عصر چهارشنبه در جمع مبلغین مدارس امین اصفهان، در مرکز آموزش های کاربردی حوزه با اشاره به تخصصی بودن و ظرافت های کار تربیتی نوجوانان، اظهار کرد: کار با نوجوانان در عرصه مسائل تربیتی و دینی، هم تخصصی و هم از حساسیت ها و ظرافت های بیشتری برخوردار است و دلچسب تر و تاثیرگذارتر نسبت به اقشار دیگر می باشد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: کاری که امروز مبلغین مدارس امین در عرصه تربیت دینی انجام می دهند بر قلوب ماندگار می ماند و سرنوشت ساز است.

وی با بیان لزوم هماهنگی و هم افزایی ویژه در مجموعه حوزه برای کار در عرصه تربیتی دینی نوجوانان، گفت: اگر محاسبه هزینه فایده کنیم، باید از همه ظرفیت های موجود به ویژه در مجموعه حوزه استفاده کرد تا هماهنگی منتهی به هم افزایی شده و صرفه جویی در وقت گردد و خروجی کار نیز بهتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: به هر حال یک تغییر شرایطی رخ داده و یک فرصت جدیدی در اختیار ما قرار گرفته است، لذا محدود شدن به همان دایره های قبلی منطقی نیست، یعنی محدود شدن به چهاردیواری دانش آموزان یک مدرسه و ارتباط با همان سبک سنتی دیگر منطقی نمی باشد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر لزوم ارتباط گیری با جامعه هدف، تصریح کرد: مبلغین مدارس امین نماینده دین و مکتب و حوزه علمیه هستند و با هدف تربیت دینی و برداشتن سنگ ریزه هایی که مسیر فکری افراد را سد می کند، فعالیت می کنند. این کار نیز نیاز به همفکری و هم افزایی دارد و اگر نیمی از وقت خود را مصروف گفت و گو پیرامون چگونگی کار در بین جامعه هدف کنید ارزش آن را دارد، همچنان که پایه های حقانیت عقاید ما همواره باید با بیانی دقیق، جان نشین و دلنشین ارائه گردد.

حجت الاسلام  والسمسلمین باطنی خطاب به مبلغین مدارس امین گفت: وقتی به یک دانش آموز خدمت می کنید، یک جایی لازم است درباره یک مسئله ریاضی یا علوم هم به او کمک کنید، اما دانش آموز باید بداند که می خواهید مسیر زندگی او را درست کنید و نیامده اید جای معلم ریاضی یا علوم را پر کنید، بلکه آمده اید فرهنگ اسلام ناب را تبیین کنید.

وی، تبیین داشته ها و سرمایه های بی بدیل دینی برای نوجوانان را دارای اهمیت بالایی دانست و ادامه داد: باید سری به داشته ها و سرمایه های بی بدیل خود بزنیم، یعنی حضرات معصومین(ع)، علمای بزرگ و زندگی آنها و تاثیرات آموزه های درست زندگی آنها، بسیار اثرگذار است

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه به موضوع شبهات در فضای مجازی پرداخت و گفت: مراکز پاسخ گویی که روزانه ده ها مسئله را پاسخ می دهند، اطلاعات آنها بهتر و بروز است و  می توانند به ما بگویند که امروز مسائل پرشمار مبتلابه چیست، همان گونه که مبلغین مدارس امین بهتر از دیگران می توانند بگویند امروز مسائل پرشمار دانش آموزان چه اموری است.

وی با تاکید بر لزوم پرداختن به مسائل پرشمار امروز دانش آموزان در حوزه معارف دینی و مسائل تربیتی، تصریح کرد: باید سخاوتمندانه عمل کنید و این مسائل را در اختیار مجموعه های مختلف قرار دهید تا ظرفیت آنها نیز پای کار بیاید و استفاده شود.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطر نشان کرد: ظرفیت مدارس امین، ظرفیت بسیار خوبی است، یعنی صد نفر نیروی جوان باانگیزه، فاضل و آشنای به کار می تواند موج آفرینی در عرصه مسائل تربیتی و فرهنگی نمایند و یک بخش دیگر کار نیز این است که ما دوره های آموزشی و ارتقاء دانش به عنوان آموزش های ضمن خدمت داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha