سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تست کرونای همسر شیخ زکزاکی در زندان مثبت شد

حوزه/ پسر شیخ زکزاکی طی نامه‌ای از ابتلای مادرش زینت ابراهیم، در زندان کادونا به بیماری کرونا خبر داده و اعلام کرد با وجودی که مادرش بیمار است اما مقامات زندان اجازه بستری شدن او را در بیمارستان نمی‌دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، محمد ابراهیم زکزاکی، پسر شیخ زکزاکی، روحانی شیعه و از رهبران شیعیان نیجریه که همراه با همسرش در زندان به سر می‌برد، اعلام کرد که تست کرونای مادرش در زندان کادونا مثبت شده است. وی در نامه‌ای نوشت:

۶ روز پیش ، پس از بازدید روتین پزشکان از والدینم در زندان ایالتی کادونا ، مادرم از خستگی ، تب و از بین رفتن کامل بویایی شکایت کرد. پزشکان تصمیم گرفتند تعدادی آزمایش استاندارد انجام دهند تا بفهمند مشکل چیست. از جمله آزمایشاتی که انجام شد ، آزمایشی برای ویروس جدید کرونا بود که با نام کووید۱۹ نیز شناخته می‌شود. این یک روال معمول بود و مهم است که درک کنیم سال‌هاست که از درمان بیماری‌های حاد پزشکی از جمله آرتروز شدید زانو رنج‌ می‌برد.

تست کرونای مادرم مثبت شد، این درحالی است که من تصور می‌کردم با توجه به ادعاهای مدیریت زندان کرونا مبنی بر سخت‌گیری، شیوع بیماری کرونا در زندان بسیار بعید است. از آنجا که ما مراقبت‌های لازم و همه اقدامات ممکن را انجام داده‌ایم ، تصور می‌کردیم که آنها از خطر واضح و مشخص کرونا  در امان هستند.  

پسر شیخ زکزاکی در ادامه اظهار داشت که تصور می‌کرده ماموران زندان ایالتی کادونا و مسئولین زندان اجازه بستری شدن مادرش را در بیمارستان بدهند، اما با وجود بیمار بودن وی چنین اجازه‌ای داده نشده است.

به گفته او تنها یک دسترسی محدود پزشکی برای ارائه مراقبت‌های اولیه به مدرش زینت ابراهیم اعطا شده است.

 وی اظهار داشت که هیچ راهی برایشان باقی نمانده، جز اینکه صدایش را از طریق رسانه‌ها به گوش جهان برساند و اگر پدرش نیز به همین بیماری دچار شود دیگر ناتوان است.

محمد ابراهیم در پایان نامه‌اش نوشت: امروز ششمین روز ابتلای مادرم به کرونا تس. اینجا نیجریه‌ای است که من در آن متولد شده‌ام ، این نیجریه ای است که من در آن زندگی می‌کنم   و برادران من در آن به قتل رسیدند. این نیجریه است که شما حتی اجازه مراقبت از حتی مادر خود را ندارید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha