یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
دکتر وکیلی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در نشست آشنایی با اصول و مبانی نظام اسلامی گفت: علما همواره در تاریخ معاصر ایران نقش تاثیر گزاری در هدایت و بیداری مردم داشته و مردم هم علاقه و توجه خاصی به علما می نمودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، دکتر هادی وکیلی، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، در نشست آشنایی با اصول و مبانی نظام اسلامی در مدرسه علمیه سلیمانیه گفت: علما همواره در طول تاریخ معاصر ایران نقش تاثیر گزاری در هدایت و بیداری مردم داشته و مردم هم علاقه و توجه خاصی به علما می نمودند.

وی ادامه داد: علمای دین در عین اختلاف علمی در مسئله ولایت فقیه همواره حامی امام راحل(ره) بوده بطوری که در مشهد مرحوم میرزا جواد آقای تهرانی و مرحوم آیت‌الله فلسفی همیشه در کنار امام و همراه ایشان بودند.

دکتر وکیلی با بیان این که حتی مرحوم میرزا جواد آقای تهرانی به جبهه های جنگ می رفت، عنوان کرد: در قبل از انقلاب هم علمای مشهد به سرنوشت مردم بی تفاوت نبودند و غیرت دینی داشتند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه با اشاره به حضور اثرگذار علما در دوران انقلاب خاطر نشان کرد: حاج آقا حسین قمی که به تعبیر مقام معظم رهبری فردی غیور بود، به خاطر مردم نامه ای به رضا شاه نوشت و از او خواست تا به وضع ارزاق عمومی مردم سامان دهد؛ همچنین در واقعه گوهرشاد و اعتراض به کشف حجاب علمای دین نقش مهمی داشتند و در پیروزی انقلاب قاطبه علمای مشهد از خط فکری امام حمایت کردند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha