پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 953242
۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
تصاویر/ اجلاسیه مدیران مدارس علمیه شهرستان‌های استان خوزستان

حوزه/ اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان خوزستان، پیش از ظهر امروز، با حضور مدیر و معاونان حوزه علمیه خوزستان برگزار شد که در آن، مدیران مدارس علمیه به صورت ویدئوکنفرانس، گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص مسأله جذب و پذیرش حوزه را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان خوزستان، پیش از ظهر امروز، با حضور مدیر و معاونان حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

در این اجلاسیه، علاوه بر حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، حجج‌اسلام «موسوی زاده، معاون آموزش»، «بزرگیان، معاون تهذیب»، «منصوری، مسئول امور صیانتی»، «کیانی، مسئول دفتر امور طلاب» و همچنین مدیران مدارس علمیه شهرستانی به صورت ویدئوکنفرانس در جلسه حاضر بودند.

در ابتدای این اجلاسیه حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، ضمن ارائه توضیحاتی در مورد برنامه ۵ ساله استان خوزستان و اهدافی که باید حوزه علمیه خوزستان طی پنج سال به آن برسد، اظهارداشت: سالی که در پیش رو داریم سال بسیار مهمی برای حوزه علمیه خوزستان بوده و قرار است اتفاقی در امسال رقم خورد که اگر بتوانیم درست به آن جامه عمل پوشانیم، بسیاری از برنامه‌های ما در رابطه با حوزه علمیه خوزستان محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری سه وظیفه مهم بر عهده‌داریم که باید به نحو مطلوب و پسندیده‌ای به آن‌ها جامه عمل بپوشانیم، گفت: بخشی از این وظایف به عهده مدیریت استان و همکاران بنده در مدیریت استان است، اما بخش دیگر به عهده مدیران و کادر مدارس علمیه استان و بخش سوم نیز به عهده کلیه عزیزانی است که لباس روحانیت بر تن کرده و مشغول فعالیت‌های تبلیغی در سطح استان، می‌باشند.

در ادامه این اجلاسیه با توجه به اهمیت بحث پذیرش حوزه‌های علمیه استان خوزستان مدیران مدارس علمیه شهرستان‌های استان خوزستان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود پیرامون جذب طلاب پرداختند.

در بخش دیگر این اجلاسیه حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان پرداخت و گفت: «تسهیل فرآیند انتقال و تغییر کد طلاب سفیران هدایت»، «اضافه شدن ۳۰ استاد تمام‌وقت به جمع اساتید حوزه علمیه استان خوزستان»، «برگزاری درس نقد وهابیت»، «دریافت مجوز برگزاری مصاحبه درس خارج به حوزه علمیه خوزستان»، «دریافت مجوز برگزاری امتحان استادی سطح یک و سطح دو سفیران هدایت سفیران به حوزه علمیه خوزستان»، «توسعه کمیته علمی و مدارج علمی استان خوزستان»، «دریافت مجوز برگزاری درس الفائق»، «راه‌اندازی اداره امتحان شفاهی»، «برگزاری مستمر پنج‌شنبه‌های شفاهی در حوزه علمیه خوزستان» و «ایجاد راه ارتباطی مستقیم برای طلاب» گوشه‌ای از فعالیت‌های معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان می‌باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام سامی منصوری، مسئول امور صیانتی حوزه علمیه خوزستان، به بیان توضیحاتی درباره بحث جذب و پذیرش طلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: مدیران مدارس علمیه، باید نگاه سرمایه‌ای به مسأله جذب طلاب داشته و برای آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهند؛ چراکه جذب داوطلب جدیدالورود، سرمایه حوزه بوده و اگر جذب داوطلب نباشد، حوزه علمیه برای آینده خالی از سرمایه‌های انسانی می‌شود.

همچنین در بخش دیگر این اجلاسیه، حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، به بیان گزارشی از فعالیت‌های معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان پرداخت که از جمله آن‌ها می‌توان به «برگزاری طرح پایش قرائت قرآن و نماز در مدارس علمیه استان خوزستان»، «راه‌اندازی ۱۹ مدرسه قرآنی در استان خوزستان»، «برنامه‌ریزی برای قرآنی کردن کلیه مدارس استان خوزستان در طی سه سال آینده»، «برگزاری دوره مهارت بیان تفسیر»، «برگزاری دوره تلبس»، «راه‌اندازی کارگاه‌های مشاوره و برگزاری دوره مشاوره اسلامی» اشاره کرد.

در پایان این اجلاسیه حجت‌الاسلام محمد کیانی توضیحاتی درباره وضعیت نظام‌وظیفه طلاب، طلاب مشمول به خدمت و مهلت ۶ ماهه طلاب برای اقدام جهت گرفتن معافیت تحصیلی ارائه داد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha