جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 953423
۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
کمک های مؤمنانه

حوزه/استاد مدرسه علمیه ریحانة الرسول جزیره قشم در نشست ضیافت الهی از دیدگاه امام خامنه ای، به توصیه های معظم له در خصوص رسالت طلاب در عرصه های فردی و اجتماعی پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در هرمزگان، خانم کبری زرعی بیشه، در نشست فرهنگی با عنوان«ضیافت الهی از دیدگاه امام خامنه ای حفظه الله» که در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول‌ سلام الله علیها جزیره قشم برگزار شد اظهار داشت: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در آخرین جمعه ماه شعبان برای مردم خطبه خواندند و فرمودند: ماه خدا، با برکت، رحمت و آمرزش به سوی شما رو کرده و  ماهی است که نزد خدا، بهترین ماه‌ها بوده، روزهایش بهترین روزها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعت‌هایش بهترین ساعت‌هاست.

وی ادامه داد: خدای متعال در ماه مبارک رمضان با بهترین منزلت‌ها، مکان‌ها و با وجود شریف خود، از بندگان پذیرایی می‌نماید که به تعبیر امام خامنه ای حفظه الله فرصت خوبی برای خودسازی و نگاه انتقادی به خود برای برطرف ساختن عیوب شخصی و رسیدن به هدف حیات بشری است.

استاد مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) قشم تصریح کرد: ماه رمضان، روحیه عبودیت در برابر مقدرات الهی در انسان را تقویت می کند و در مسیر تسلیم پروردگار قرار می‌ دهد.

وی ابراز داشت: مشکلات اقتصادی و معیشتی باعث شده تا برخی از مردم توجه کمتری نسبت به مسائل فرهنگی داشته باشند، در حالی که دشمن در این عرصه، مدیریت فضای مجازی و رسانه‌های نوین را برعهده گرفته و با این اوصاف، وظایف سربازان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در تبلیغ دین و مهدویت سنگین‌تر خواهد شد.

خانم زرعی بیشه با اشاره به حدیثی از امام سجاد علیه السلام در فراز ۴۴ صحیفه سجادیه که این رمضان را «شهرالطهور» نام برده اند، بیان کرد: مقام معظم رهبری حفظه الله شهرالطهور را ماه پاکیزگی روح انسان با سه عامل روزه، تلاوت قرآن، دعا و تضرع تشریح کرده است.

استاد حوزه خواهران به بیان اخلاص در اعمال پرداخت و اضافه کرد: ماه رمضان ماه خالص شدن است که انسان را به قرب الهی می‌رساند؛ عبادات آلوده به عجب و ریا موجب حجاب و تاریکی می شود و چنان که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، انسان به اخلاص نمی‌رسد مگر اینکه به مقامی دست‌یابد که فقط ستایش خدا، موجب خشنودی او شود.

وی خاطرنشان کرد: طلاب سعی کنند در ماه رمضان خود را ملزم به انجام نوافل و نماز شب کنند، زیرا توصیه رهبرمعظم انقلاب در ماه مبارک رمضان توجه به نوافل است که در بسیاری از مواقع مورد غفلت قرار می‌گیرد.

خانم زرعی بیشه، مواسات و همدلی را مورد تأکید امام خامنه ای برشمرد و تصریح کرد: معظم‌له، مواسات و کمک به اقشار محروم را علاوه بر وظیفه وجدانی و عاطفی، وظیفه دینی و شرعی عنوان کرده‌اند و از عوامل بازدارنده آن، روحیه تجمل‌گرایی در افراد است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha