پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد گفت: خداوند می‌فرماید حواستان باشد ما دین خود را قطعاً یاری‌خواهیم کرد اگر شما آمادگی داشتین از شما استفاده می‌کنیم و اگر نداشتین، قطعاً دیگرانی که آمادگی دارند را جایگزین شما خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در چهارمین جلسه از سلسله مباحث «شرح کوتاه کلمات نهج‌البلاغه» با اشاره به حکمت چهاردهم و عبارت «مَنْ ضَیَّعَهُ الْأَقْرَبُ، أُتِیحَ لَهُ الْأَبْعَدُ"ِ»، اظهار داشت: وجود مقدس پیامبر اکرم وقتی در مکه مکرمه قوم خود را به دین مبین اسلام دعوت کردند، بستگان نزدیکشان، همچون قریش و خیلی از آن‌هایی که باید از دین استقبال می‌کردند، با کمال تأسف نه‌تنها استقبال نکردند، بلکه دشمنی با وجود مقدس ایشان را فرا روی خود قرار دادند.

وی افزود: خداوند می‌فرماید حواستان باشد ما دین خود را قطعاً یاری‌خواهیم کرد اگر شما آمادگی داشتین از شما استفاده می‌کنیم و اگر نداشتین، قطعاً دیگرانی که آمادگی دارند را جایگزین شما خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در ادامه گفت: در پایان دعای افتتاح چنین آمده است «أَنْ تَجْعَلَنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِکَ وَ لَا تَسْتَبْدِلْ بِی غَیْرِی» یعنی خداوندا من را از آن دسته‌ای قرار بده که بتوانم دین تو را یاری کنم  و به جای من دیگری را قرار نده!

بیشتر بخوانید؛

صبر و پای مردی در برابر سختی‌ها موجب ازدیاد نعمت می شود

وی به بیان مصادیق حکمت چهاردهم نهج‌البلاغه پرداخت و گفت: مصداق اول این حکم وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) است که وقتی قریش از او حمایت نکرد؛ اوس و خزرج که نقطه مقابل قریش بودند به یاری ایشان بر خواستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، اضافه کرد: مصداق دوم جریان فرار مغزها در کشور است به این صورت که ما در این کشور جوانان بسیاری داریم که مغزها و سرمایه‌های این کشور هستند و وقتی مسئولین ما بستر را برای استفاده از آن‌ها فراهم نمی‌کنند آن‌ها از کشور فرار کرده و دیگران از آن‌ها استفاده می‌کنند.

 وی ادامه داد: سومین مصداق این حکمت کسانی هستند که اقربا، بستگان، دوستان و نزدیکان آن‌ها از آن‌ها حمایت نمی‌کنند و به جای آن‌ها، افراد دور از آن‌ها حمایت می‌کنند که نمونه‌ی بارز آن دخترانی است که به خاطر محبت به دیگران روی خوش نشان می‌دهند به این صورت که در محیط خانواده اگر انسان آغوش گرمش را به سوی فرزندش باز نکند و دست پدرانه و مهربانانه‌اش را بر سرش نکشد، طبیعتاً وقتی انسان جای دیگری احساس محبت کند به او روی خوش نشان می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در پایان تصریح کرد: باید تلاش کنیم اولاً ما که به عنوان حامیان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم از این نظام حمایت کنیم تا دیگران این توفیق را پیدا نکنند و این توفیق شامل حال ما شود و ثانیاً پدران و مادران دست پرمهر خویش را همیشه بر سر فرزندان خود بکشند تا فرزندان آن‌ها نیازمند مهر و محبت دیگران نباشند.

لازم به ذکر است، علاقمندان جهت مشاهده پرونده خبری "شرح کوتاه نهج البلاغه" «(اینجــــــــــا)» کلیک کنید.


انتهای پیام./

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha