یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
غنچی

حوزه / یک کارگردان تئاتر گفت: متاسفانه در حوزه نمایش دینی خالی از نیروهای توانمند شده‌ایم، چون به واسطه برخی بد رفتاریها، آنها (اساتید تئاتر دینی) را رنجانده‌ایم.

علی‌رضا غنچی، کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره عملکرد تئاتر در پرداختن به آموزه‌های دینی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هنرمندانی در عرصه نمایش وارد شدند که تعهد و ویژگی بارز آنها بود. این افراد بانی تولیداتی شدند که در عرصه کارهای نمایشی به ویژه تولیداتی که مضامین ارزشی دارند نامشان ماندگار شده است.

وی افزود: از جمله این افراد می‌توان به سعید تشکری، حسین مسافر آستانه، محمود فرهنگ و... اشاره کرد که باخلق نمایشنامه‌های خوب در تئاتر و رادیو توانستند گوشه‌ای از زیبایی‌های هنر دینی را به تصویر کشند؛ ولیکن اگر بخواهیم به طور کلی اظهار نظر کنیم باید گفت میزان کارهای دینی در تئاتر راضی کننده نبوده است، چراکه کشوری که عنوان اسلامی را با خود یدک می‌کشد باید به وفور کار ارزشی داشته باشد.

این کارگردان تئاتر اضافه کرد: کم کاری در حوزه تئاتر دینی به اندازه شده که دیگر مسئولان مجبور می‌شوند برای خلق کارهای مورد نظر به هنرمندان سفارش دهند. همین سفارش دادن نیز، عاملی برای افت این تولیدات شده است از نگاه من اثر دینی باید بر آمده از قلب و روح هنرمند باشد.

غنچی با اشاره به برخی برخوردهای بد مدیران با هنرمندانی که دغدغه کار دینی دارند، تاکید کرد: اگر هنرمندی  بخواهد کار دینی تولید کند، به‌واسطه برخوردهای بدی که با او می‌شود سبب شده از راهی که رفته پشیمان شده و دیگر به این حوزه ورود نکند!

این کارگردان تئاتر در پایان بیان کرد: وقتی تئاتر از افراد توانمند خالی شد، کسانی وارد هنر نمایش شدند که شاید به اندازه اساتید خود توان و نیرو نداشته باشند برای همین این هنر دیگر شرایط خوبی ندارد، به ویژه در حوزه نمایش دینی به شدت سطحی‌نگری و شعارزدگی را شاهد هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha