چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
گلریزان مجازی در یزد

حوزه/ به همت ستاد دیه استان یزد و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد جشن گلریزان مجازی به مناسبت عید سعید غدیر خم از صفحات مجازی پربازدید استان پخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد،  با توجه به شرایط کرونایی اجتماع و جهت جلوگیری از انتشار این بیماری منحوس، نمایندگی ستاد دیه استان یزد با همکاری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهراری یزد اقدام به برگزاری جشن گلریزان مجازی ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به صورت اینترنتی نموده است .

این جشن امشب چهارشنبه ششم مرداد ماه سال جاری شب عید سعید غدیر خم  از طریق صفحات مجازی اینستاگرام (yazdfarhang) و (yazdipro)  ساعت ۲۲ پخش خواهد شد.

سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان نیز به عنوان مهمان در این برنامه حضور می یابد و به ارائه آمار و عملکرد ستاد دیه استان در سال جاری خواهد پرداخت.

اجرای این برنامه به عهده مجری توانمند استان یزد محسن جواهریان بوده و خواننده این برنامه حمید استادیان، کمدین های این جشن صاحب و علی رضا حائری زاده و اجرای گروه سرود فجر جاوید از دیگر برنامه های این جشن گلریزان مجازی است .

اختصاص حقوق یک ماه به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

صبح امروز بانوی یزدی با حضور در دفتر ستاد دیه استان یزد به مناسبت عید سعید غدیر خم مبلغ هفت میلیون تومان را برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص داد.

این نیکوکار یزدی که اصرار داشت نام و تصویرش فاش نشود، گفت: برای انجام کاری نذر کرده بودم و نیتم بر آن بود که اگر این نذر ادا شود حقوق یک ماهه خود را به امر خیری اختصاص دهم .

این بانوی خیر ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به عید سعید غدیر خم و مشاهده تبلیغات در خصوص آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تصمیم گرفته تا این مبلغ را به این کار خیر اختصاص دهم تا بتوانم در حد توان خود در آزادی یک انسان نقش داشته باشم .

براساس این گزارش، هم اکنون تعداد ۹۰ مددجو مشمول مساعدت ستاد دیه در زندانهای استان به سر می برند که برای آزادی آنها مبلغی قریب به ۵۶ میلیارد تومان نیاز است.

۷۰زندانی جرائم غیر عمد در سال ۱۴۰۰ آزاد شده اند

غلامعلی دهشیری مدیر کل دادگستری استان یزد و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان هم در گفتگو با خبرنگار «حوزه» اظهار کرد: به همت ستاد دیه استان یزد و با مشارکت خیرین و نیکوکاران استان یزد از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۷۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند .

دهشیری با تقدیر و تشکر از تلاش بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۱۲ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۵۸ مددجو  با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد گردیدند.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۴۸ مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد هشت  مددجو محکوم مهریه، تعداد ۱۱ مددجو محوم نفقه و سه مددجو محکوم پرداخت به دیه بودند.

این  مسئول قضائی در ادامه افزود: بدهی این مددجویان مبلغ ۳۲۷ میلیارد ریال بود که مبلغ ۲۶۵  میلیارد ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شده  و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۶۲ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این  ۷۰ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شده است.

دهشیری گفت: امسال نیز به دلیل شرایط کرونایی اجتماع و به دلیل جلوگیری از انتشار این بیماری منحوس جشن های گلریزان ستاد دیه استان یزد مانند سال گذشته به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه‌های اجتماعی و صدا وسیمای مرکز استان یزد برگزار گردید که مبلغ  ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از طریق خیرین استانی و کشوری برای آزادی زندانیان به این ستاد مردم نهاد کمک شده است که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha