یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
علامہ اشفاق وحیدی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی گفت: اقدامات افراطی اخیر علیه رهبران و سخنرانان شیعه و محافل عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام در شهرهای مختلف پاکستان، نگران کننده است. افراط گرایان درصدد تخریب فضای صلح میان مذاهب اسلامی در پاکستان هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری  «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین  اشفاق وحیدی عضو ارشد شورای علمای شیعی پاکستان در بیانیه ای نسبت به موج اخیر تحرکات عناصر افراطی در پاکستان و تلاش آنان برای سوء استفاده از قوانین کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: تکفیری ها به گسترش اختلافات و آتش فرقه ای دامن می زنند درحالی که این وضعیت یک خطر بالقوه علیه صلح و ثبات در پاکستان خواهد بود.

حجت‌الاسلام وحیدی افزود: تکفیری ها و حامیان تحرکات افراطی همواره به وجه و جایگاه پاکستان لطمه زده و اگر جلوی آنان گرفته نشود، فضای صلح و برادری میان مذاهب اسلامی به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی گفت: نهادهای امنیتی و مجریان قانون در پاکستان پرونده های تروریسم، تکفیری و افراطیان درج کرده و آنان را تحت پیگیرد قانونی قرار دهند.

امام جمعه ملبورن تاکید کرد: جامعه شیعیان و اهل تسنن در پاکستان در کنار هم و با اتحاد قوی توطئه تکفیری ها و حامیان گروه های افراطی را خنثی کنند و همزمان دولت پاکستان نیز دست از اقدامات مغرضانه علیه شیعیان و برگزاری آیین های مذهبی و عزاداری بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha