دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
تصاویر/ نشست خبری  شهردار قم -رونمایی از پوستر اولین جشنواره رسانه ای

حوزه/ شهردار قم با بیان این که باید یک هفته به‌ قم اختصاص داده شود، گفت: نیاز است که دبیرخانه دائمی برای هفته قم ایجاد شود و با همکاری همه نهادها در این هفته سمینارهای علمی در ابعاد ملی و جهانی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به نام‌گذاری سالروز ورود حضرت معصومه س به قم اظهار داشت: تمام برکاتی که در قم وجود دارد خصوصاً در زمینه‌ای علمی و حوزوی از وجود مبارک حرم حضرت معصومه س است.

وی ادامه داد: باید یک هفته به جای یک روز به نام قم نامیده شود و در تمامی ۷ روز سمینارهای علمی برگزار شود تا قم آن‌طوری که شایسته است به جهانیان شناسانده شود.

سقائیان نژاد ابراز داشت: باید دبیرخانه دائمی برای روز قم ایجاد شود و تمامی دستگاه‌ها در این زمینه فعال شوند و همکاری لازم را داشته باشند.

شهردار قم به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و ایثارگر بیان داشت: ایثارگران برای استخدام رسمی نیازمند تکمیل مراحل گزینش است و طولانی شدن این روند به‌این‌علت است.

وی به وضعیت پروژه شهید برقعی ابراز داشت: در این پروژه مسجدی که در طرح قرار دارد در دو سال گذشته ثبت میراث‌فرهنگی شد در حالی‌که طرح تفضیلی شهر وضعیت این پروژه را مشخص کرده بود.

سقائیان نژاد به چندصدایی در شهر قم اشاره کرد و بیان داشت: نباید این چندصدایی در شهر وجود داشته باشد به‌طوری‌که از شورای شهر یک‌صدا و از شهرداری یک‌صدا شنیده شود.

وی ادامه داد: در حال پیگیری این موضوع هستیم و توافقاتی انجام شده و مشکل این پروژه انجام خواهد شد.

شهردار قم در پاسخ سؤالی در خصوص وضعیت دوربین‌های شهری تاکید کرد: ۱۱۴ دوربین در شهر فعال است و ۱۲۰ دوربین هم آماده نصب است که در صورت حل شدن مشکل سرور دوربین‌ها نیز عملیاتی خواهد شد.

وی در خصوص شهرسازی و صدور پروانه خاطرنشان کرد: صدور پروانه‌های ساخت‌وساز در سراسر کشور دستی است و هنوز اسناد کشور به‌صورت آنلاین امکان تأیید و صدور ندارد.

سقائیان نژاد به الحاق روستای جمکران به قم اشاره کرد و گفت: روستای جمکران در محدوده شهر قم قرار گرفته و در برنامه‌های شهری در این منطقه فعالیت‌های خوبی در خیابان ظهور انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: با همکاری سایر دستگاه‌ها در حال رایزنی هستیم که خدمات‌دهی در این منطقه با هماهنگی صورت بگیرد و خدمات‌رسانی آب و فاضلاب و سایر خدمات شهری با هم تداخل نداشته باشد.

شهردار قم در پاسخ به سؤالی در خصوص راه‌اندازی باغ پرندگان تصریح کرد: دست‌هایی در کار است که باغ پرندگان در قم راه‌اندازی نشود چرا که الان دستور داده شده است از همه پرندگان تست PCR کرونا گرفته شود.

وی ابراز داشت: این حق مردم قم است که از فضای باغ پرندگان استفاده کنند که قطعاً راه‌اندازی این مجموعه می‌تواند موجب افزایش ماندگاری مسافران در شهر قم شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha