چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
مقامي

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: هدف انقلاب اسلامی و تلاش ‌های حوزه و دانشگاه زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام مهدی مقامی در مراسم افتتاحیه دومین دوره آموزشی معارف انقلاب اسلامی که به همت اداره سیاسی معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی این حوزه در ساختمان شماره دو مرکز مدیریت برگزار شد، ابراز کرد: این دوره با هدف ارتقای اندیشه و بینش انقلابی و توانمندسازی طلاب در عرصه عمل و تفکر انقلابی برگزار شده است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: «حوزه علمیه یک موجود زنده است»، تصریح کرد: شروع انقلاب اسلامی از حوزه‌های علمیه و با همکاری فرهیختگان دانشگاهی در سال ۴۲ به صورت جدی کلید خورد، که در سال ۵۷ به پیروزی رسید و هم‌اکنون با گذشت بیش از ۴۳ سال به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های ایثارگران و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس همچنان پابرجاست.

معاون فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان افزود: تحقق و استمرار انقلاب اسلامی بستگی به فعالیت حوزویان و دانشجویان دارد و پیشرفت و گسترش انقلاب اسلامی باید مبتنی بر اندیشه انقلابی باشد.

حجت الاسلام مقامی با بیان اینکه برای انقلاب اسلامی هیچ مرز جغرافیایی تعریف نشده است، گفت: امروزه معارف و اندیشه انقلاب اسلامی تا قلب کشورهای اروپایی پیش رفته و جنبش‌های مختلفی در سطح جامعه جهانی شکل گرفته که دغدغه اصلی آنها پیگیری حکومت جهانی مستضعفان است.

وی با تاکید اینکه حوزه و دانشگاه نقش بسزایی در انقلاب اسلامی داشتند، ابراز کرد: خیلی از بزرگان حوزه و دانشگاه از جمله امام راحل(رحمه‌الله) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و نیز شهدایی همچون آیت الله مطهری و آیت الله  بهشتی، بیشترین نقش را در پایه ریزی انقلاب اسلامی داشتند و خون شهدا به برکت این انقلاب افزود.

معاون فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه استمرار انقلاب اسلامی مبتنی بر دریافت صحیح اندیشه انقلاب اسلامی و عمل عالِمانه به اندیشه اسلامی است؛ تصریح کرد: اگر بخواهیم این انقلاب را ادامه دهیم، و به عنوان یک فرد انقلابی باقی بمانیم، باید تفکر انقلابی را استمرار ببخشیم و اندیشه انقلاب اسلامی را به درستی دریافت کنیم تا این انقلاب را با عمل انقلابی به نسل بعدی منتقل کنیم.

وی یکی از شرایط ظهور حضرت بقیه‌الله(عج) را تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: هدف انقلاب اسلامی و تلاش‌های حوزه و دانشگاه در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی زمینه ساز ظهور است، و تا این تمدن محقق نشود، ظهور حضرت بقیه‌الله(عجل‌الله‌تعالی‌شریف) اتفاق نخواهد افتاد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha