چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصاویر/ اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استان ها و معاونان و مدیران ستادی روز دوم

حوزه/ مسئول مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه، شبهه یابی را از دیگر موضوعات هدف مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه دانست و گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته، ۸۴۵۰ شبهه از بسترهای مختلف احصا و ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین پورامینی در اجلاسیه مدیران استانی، معاونان و مدیران ستادی حوزه های علمیه، ضمن ارائه گزارشی از جدیدترین فعالیت این مرکز، اظهار داشت: با توجه به اهمیت گفتمان سازی، مدارس شبهه پژوهی با موضوعات خاص و مورد نیاز جامعه شکل گرفته است.

وی کرونا، وهابیت معاصر، مهدویت، توسل، عاشورا و اربعین، غدیر، حکومت دینی و معرفت شناسی را جمله مدارس پژوهشی این مرکز عنوان کرد و ابراز داشت: مباحث مطرح در این مدارس در دو نیم روز و با حضور ۸ نفر از اساتید متخصص برگزار گردید.

مسئول مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه، شبهه یابی را از دیگر موضوعات هدف مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه دانست و گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته، ۸۴۵۰ شبهه از بسترهای مختلف احصا و ثبت شده است.

وی با بیان این که در کنار سایت اندیشه قم، بحث ویکی پاسخ نیز مورد توجه این مرکز بوده است، خاطرنشان کرد: "ویکی پاسخ" در مرداد ماه امسال راه اندازی و تاکنون حدود ۱۳۸۰ مقاله به زبان فارسی بارگذاری شده است؛ ناظر به اهمیت بحث درگاه های تخصصی در بستر ویکی پاسخ راه اندازی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی، انتشار «ویکی پاسخ» به چهار زبان فرانسه، عربی، انگلیسی و اسپانیایی را از هدفگذاری های این مجموعه دانست و اذعان داشت: آثار مکتوب ناظر به پاسخ به شبهه نیز از دیگر محورهای فعالیت این مجموعه است؛ به گونه ای که تنها ناظر به شبهات دوران کرونا، ۵ کتاب به چاپ رسیده است.

وی با بیان این که مجله پاسخ نیز ناظر به تنوع موضوعی به صورت منظم چاپ می‌گردد، اظهارداشت: تشکیل میزهای تخصصی شبهه محور با اهمیت پاسخ و حل شبهات مورد نیاز و جاری از جمله فرایندهایی است که ناظر به شرایط و اقتضائات ایجاد می‌گردد.

مسئول مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه، برگزاری نشست های علمی تخصصی را از دیگر فعالیت‌ها این مجموعه عنوان کرد و ابراز داشت: این نشست ها از بسترهای مختلف فضای مجازی اعم از شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های اینترنتی منعکس می گردد.

وی تشکیل تلویزیون اینترنتی پاسخ را از جمله اقدامات اخیر مرکز مطالعات و پاسخ به شبهات دانست و ابراز داشت: از عید غدیر تاکنون ۱۷ برنامه پاسخ به شبهات بر بستر تلویزیون اینترنتی با حضور علما و فرهیختگان حوزوی و به صورت هفتگی برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به تفاوت‌های این مرکز با پایگاه های رصد شبهات؛ گستره داده و اطلاعات مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه را از جمله ویژگی‌های این مرکز برشمرد و اذعان داشت: سایت اندیشه قم سایت مرجعی است که بسیاری از موسسات و سایت‌ها از داده‌ها و اطلاعات آن بهره‌مند شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha