چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
کد خبر: 995870
۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
برگزاری کارگاه _تخصصی "فرایند راه اندازی نشریات علمی"

حوزه / فرایند راه اندازی نشریات علمی و شرایط و پیش نیاز های آن در هرمزگان بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، خانم زینب عطاءاللهی در کارگاه _تخصصی "فرایند راه اندازی نشریات علمی" که به صورت مجازی با حضور خانم زینب طیبی، عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و همکاری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان، بسیج اساتید خواهران دانشگاه فرهنگیان استان قم و برخی از مدارس استان برگزار شد، فرایند ارزیابی سالانه نشریات علمی را تشریح کرد.

وی با اشاره به معیارهای کلی ارزیابی نشریات علمی و امتیاز آنها و چگونگی تعیین رتبه نشریات علمی، اظهار کرد: مسئولان نشریات باید شاخص های سنجش معیارهای کلی ارزیابی نشریات علمی را مد نظر قرار داده و از شیوه نامه ارزیابی و رتبه بندی نشریات علمی مطلع شوند.

استاد مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها بندرعباس افزود: آیین نامه نظارت و ارزیابی بر نشریات حوزوی و آیین‌نامه اعطای رتبه علمی به نشریات حوزوی تدوین شده و در حال اجراست که شایسته است فعالان نشریات حوزوی به آن رجوع کنند.

وی در ادامه ضمن بیان تعاریف انواع نشریات علمی، علمی پژوهشی، علمی ترویجی، علمی حوزوی ، به چگونگی انتخاب اعضای نشریه از جمله مدیر مسئول، سردبیر، هیئت تحریریه و غیره پرداخته و شرایط این اعضا را بیان نمود.

عطاءاللهی بر شاخص های کمی و کیفی نشریه که باید ملزم به رعایت آن بود تاکید کرد و گفت: رعایت اصول مقاله نویسی علمی، ترتیب درجه ساختار سازمانی نشریه، رعایت امور کمی و شکلی از شاخص‌های ارزیابی نشریات است.

وی ضمن اشاره به مدت اعتبار رتبه علمی نشریه، وظایف نشریه بعد از اخذ رتبه علمی، شرایط دریافت اعتبار رتبه علمی نشریات الکترونیکی در خصوص نحوه ارزیابی یادآور شد: نشریات لازم است علاوه بر داشتن شاخص های حداقلی مندرج در فرم ارزیابی، برای رتبه علمی پژوهشی حداقل ۸۰ درصد کل امتیاز و برای رتبه علمی ترویجی حداقل ۷۰% کل امتیاز را کسب کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha