دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
قربان نجفی

حوزه / یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: سریال‌هایی نظیر «خانه امن» و «سرجوخه» به دلیل تصویرگری از صلابت نیروهای امنیتی برای مردم احساس امنیت در پی دارد.

قربان نجفی، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه با اطلاق ژانر امنیتی به کارهایی نظیر «خانه امن» و «سرجوخه» مخالف است، اظهار کرد: با عنوان‌هایی نظیر ژانر امنیتی در سینما و تلویزیون موافق نیستم چون تولیداتی نظیر «خانه امن» و «سرجوخه» جزو کارهای حادثه‌ای محسوب می‌شود. جدا از این موضوع، تولید کارهای این گونه را جزو ضرورت‌ها می‌دانم.

وی افزود: در همه جای دنیا فیلم‌ها و سریال‌هایی تولید می‌شود که در آن صلابت نیروهای امنیتی آن سرزمین به تصویر کشیده می‌شود. این کارها باعث می‌شود تا مردم آن کشور به داشته‌های امنیتی خود واقع شوند و همین مسئله برای آنها امنیت روحی و روانی در پی خواهد داشت.

بازیگر سریال «خانه امن» ادامه داد: شاید برخی از مشکلات باعث شده مردم نسبت به یک سری موضوعات بی‌اعتماد شوند. اما کارهایی نظیر «سرجوخه» می‌تواند اعتماد را به مردم برگرداند این ظرفیت در همه کشورها به واسطه سینما به‌دست می‌آید پس چرا ما نتوانیم در این رابطه نتیجه لازم را به دست آوریم.

نجفی با بیان اینکه داشتن امنیت برای هر کشوری بزرگترین سرمایه است، گفت: ایران در حوزه امنیت یکی از کشورهای مثال زدنی در دنیا است. برای رسیدن به چنین امتیازی مطمئناً تلاش‌ها و جانفشانی‌های بسیاری صورت گرفته است. این داشته‌ها باید به واسطه سینما و تلویزیون بیان شود تا مردم اعتمادشان کامل‌تر شود.

این بازیگر در پایان تاکید کرد: آسیب جدی کارهایی نظیر «خانه امن» و «سرجوخه» این است که مسائل به صورت اغراق شده بیان شود، در صورتی‌که نیاز به چنین کاری نیست چون وقتی ما امنیت را در کشورمان مشاهده می‌کنیم دیگر نیازی به بزرگ نمایی‌های غیر واقعی نیست، پس اگر ما نظیر این دو کار، تنها واقعیت‌ها را نشان دهیم توانسته‌ایم صلابت خود را هم به تصویر بکشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha