یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام علی بخشی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان گفت: حضرت زهرا (س) با ایستادگی در مقابل ظلم ایستاد و از امام زمان خود دفاع کرد و هر کجا لازم بود وارد میدان شدند از ولایت دفاع و پشتیبانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حمید علی بخشی، ظهر امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهر (س) که با حضور جمعی از اساتید و طلاب این مدرسه برگزار شد، گفت: حضرت زهرا (س) با خودسازی، با خدا بودن، خوش خلقی، عبادت و تدبیر در زندگی به این جایگاه دست یافته بود و تربیت درست فرزندان را از مهم ترین وظایف خود در خانه می دانست و فرزندان خود را از کودکی به عبادت و نماز خواندن عادت می داد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) نسبت به حواشی و اتفاقات پیرامون خود توجه و در جامعه حضور فعال داشتند و لازم است زنان امروزی با الگو قرار دادن حضرت در جامعه نقش خود را ایفا کنند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: شخصیت‌ زهرای‌ اطهر، در ابعاد سیاسی‌ و اجتماعی‌ و جهادی، شخصیت‌ ممتاز و برجسته‌ است، به‌ طوری‌ که‌ همه‌ زنان‌ مبارز و انقلابی‌ و برجسته‌ و سیاسی‌ عالم‌ می‌توانند از زندگی‌حضرت درس‌ بگیرند.

وی ادامه داد: زندگی‌ حضرت فاطمه (س)، اگر چه‌ کوتاه‌ بود، اما از جهت‌ جهاد، مبارزه، تلاش، کار انقلابی، صبر انقلابی، درس، فراگیری‌ و آموزش، سخنرانی‌ و دفاع‌ از نبوت‌ و امامت‌ و نظام‌ اسلامی، دریای‌ پهناوری‌ از تلاش‌ و مبارزه‌ و کار و در نهایت‌ هم‌ شهادت‌ است‌.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان بیان کرد: مقام‌ معنوی‌ حضرت فاطمه (س)، نسبت‌ به‌ مقام‌ جهادی، انقلابی‌ و اجتماعی‌ ایشان به‌ مراتب‌ بالاتر است. فاطمه ‌زهرا(س) به‌ ظاهر یک‌ زن بود، اما در معنا، یک‌ حقیقت‌ عظیم‌ و نور درخشان‌ الهی‌ بودند.

وی در پایان گفت: حضرت زهرا (س) با ایستادگی در مقابل ظلم ایستاد و از امام زمان خود دفاع کرد و هر کجا لازم بود وارد میدان شد و با سخنان و خطبه های کوبنده از ولایت دفاع و پشتیبانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha