پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با اشاره به اینکه بخش ابزاری "تمدن نوین اسلامی" به دست دانشجویان و دانشگاهیان تحقق پیدا خواهد کرد، گفت: بخش متنی و حقیقی نیز به دست حوزه‌های علمیه عملی خواهد شد که سبک زندگی اسلامی را در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی ‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در دیدار دانشجو معلمان خوزستانی با اشاره به آیه قرآنی «الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ»، اظهارداشت: مهم‌ترین دغدغه خداوند متعال اقامه نماز است.

وی ادامه داد: اگر همه خوبی‌ها و برجستگی نظام مقدس اسلامی را در یک نخ تسبیح قرار دهیم، نماز به‌عنوان یک‌مهره در کنار سایر مهره‌های تسبیح نیست، بلکه نماز نخی است که حافظ همه فاضل انسان‌ها می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه نماز جواز عبور از همه دغدغه‌های خداوند متعال است، عنوان کرد: خیلی از گره‌ها با نماز حل می‌شوند و بر اساس آیه قرآنی وقتی انسان تمکن پیدا کرد از وظایف او اقامه نماز است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان گلوگاه است، افزود: اگر این گلوگاه محکم گرفته شد، مشکلات انقلاب اسلامی نیز حل خواهند شد به این خاطر تمام تلاش خودمان را برای فرهنگیان باید انجام داد و برای آن‌ها وقت گذاشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی ‌فرد، در خصوص مطالبات و دغدغه‌های مطرح شده، گفت: در زمینه مطالبه گری، رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند مکرر پیگیری شود و اجازه داده نشود که باری بر زمین بماند؛ بر این اساس، بنده نیز هرکجا بتوانم پیگیری خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه علم بدون دین توحش است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هدف والای انقلاب اسلامی، تحقق "تمدن نوین اسلامی" است، این تمدن نیز دو بخش دارد که شامل ابزاری و متنی یا حقیقی است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه بخش ابزاری "تمدن نوین اسلامی" به دست دانشجویان و دانشگاهیان تحقق پیدا خواهد کرد، ادامه داد: بخش متنی و حقیقی نیز به دست حوزه‌های علمیه عملی خواهد شد که سبک زندگی اسلامی را در بر می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی ‌فرد، در پایان عنوان کرد: پرداختن به مسأله تمدن نوین اسلامی که مطلوب همه انبیاء الهی است، بخش قابل توجهی از آن مربوط به معلمان و فرهنگیان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha