افتتاح جشنواره بومی محلی و گردشگری ماهان+عکس

حوزه/ مراسم افتتاحیه جشنواره بومی محلی و گردشگری ماهان به‌مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و دفاع مقدس صبح امروز ۲۹ شهریور ماه با حضور مسئولین بخش ماهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، مراسم افتتاحیه جشنواره بومی محلی و گردشگری ماهان به‌مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و دفاع مقدس صبح امروز ۲۹ شهریور ماه با حضور حجت الاسلام مختار آبادی امام جمعه ماهان ، حجت الاسلام قادری رئیس اداره اوقاف استان، محمد میرگنجانی بخشدار، فرماندهان حوزه سپاه ماهان و سایر مسئولین بخش در صحن اول آستانه شاه نعمت اله ولی ماهان برگزار شد.

در این جشنواره که به همت حوزه نرجس ماهان برپاشده است غرفه های فروش محصولات خود اشتغالی بسیجیان پایگاه های ماهان، جوپار و روستاهای اسماعیل آباد، عرب آباد، قناتغستان، لنگر مستقر شده و به هدف کمک به خود اشتغالی بانوان و رونق کسب و کار خانگی به فروش صنایع دستی، محصولات کشاورزی و غذایی میپردازند.برگزاری مسابقات ورزشی بومی محلی پایگاه های خواهران نیز بخشی از این جشنواره خواهد بود.

خانم امیرماهانی فرمانده حوزه بسیج خواهران ماهان در حاشیه این افتتاح در مصاحبه ای با بیان اینکه گردشگری رویدادها یکی از روبه رشدترین بخش های صنعت گردشگری است گفت : اهداف کلان رویدادها ، جذب بازدیدکنندگان بیشتر به شهر یا محل برگزاری ، ایجاد انگیزه و تشویق مشارکت کنندگان محلی و ترویج هنرهای بومی است.

امیرماهانی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و تقویت جشنواره های بومی محلی عنوان کرد و افزود : احیای سنت ها، آیین ها، آداب و رسوم؛ الگوسازی و ترویج جشن ها ، بازی ها و سرگرمی ها و تفریحات به سبک اسلامی انقلابی ؛ ایجاد نشاط و شادابی در جامعه ؛ جذب گردشگران با هدف رونق اقتصادی و توسعه و ترویج جشنواره های بومی و محلی و ... از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره است .

فرمانده حوزه بسیج خواهران ماهان از افتتاح این جشنواره در ۲۹ شهریورماه خبرداد و گفت : جشنواره بومی محلی و گردشگری به مدت ۵ روز تا روز دوشنبه در صحن اول شاه نعمت اله ولی ماهان دایر می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha