جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
1

حوزه/ معاون اقتصادی استاندار کرمان تصریح کرد: در معادن استان کرمان توسعه اتفاق افتاد اما پیشرفتی حاصل نشده است زیرا مس و گل‌گهر در صنایع پایین‌دستی کار چندانی انجام نداده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، امیرحسن زاده، طی سخنانی در مراسم آغاز بکار بزرگترین آزمایشگاه تجزیه مواد معدنی جنوب‌شرق در کرمان با اشاره به اینکه ساختار وزارتخانه معدن باید در کشور شکل بگیرد و به‌عنوان یک زمین‌شناس از فعالان حوزه معدن می‌خواهم که این مطالبه را به طور جدی پیگیری نمایند، ابراز داشت: شرکت‌های بزرگ در استان کرمان به ما کمکی نکرده‌اند و۵۰ سال است که در رفسنجان مس کاتُد تولید می‌کنیم، اما ۱۰ هزار نفر بیکار داریم و با اینکه در شهرک‌های صنعتی ایجاد شغل شده، اما همه می‌خواهند به شرکت مس بروند.

وی افزود: صنایع پایین‌دستی و جنبی باید در استان کرمان شکل بگیرد و نه تنها یک میلیون کاتد مس بلکه دو میلیون تن کاتد در کشور تولید شود، اما ابتدا باید صنایع پایین‌دست برای آن تعریف شود.

حسن‌زاده ادامه داد: شرکت‌های خصوصی‌ای در استان کرمان داریم که به شکل حرفه‌ای و بدون رانت کار می‌کنند و و سراغ دولت هم نمی‌آیند زیرا بخش خصوصی واقعی می‌داند چه باید انجام دهد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بزرگترین آزمایشگاه تجزیه معدن جنوب‌شرق در کرمان ظرفیت آنالیز ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن در سال را دارد، ادامه داد: امیدواریم این مجموعه بتواند طرح توسعه را در جنوب استان کرمان هم اجرا کند.

معاون استاندار کرمان از به صدا درآمدن زنگ خطر رشته معدن در دانشگاه‌ها به‌علت خالی ماندن رشته‌های معدن و زمین‌شناسی خبر داد و گفت: این در شرایطی‌است که برای معدنی در استان‌های معدنی باید تفکر معدنی شکل بگیرد.مدارس بهترین گزینه برای ایجاد تفکر معدنی هستند بنابراین از آموزش و پرورش درخواست داریم، بچه‌ها را با معادن آشنا کنند تا علاقمندی در این رشته در آنها شکل بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha