دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تصاویر/ درس اخلاق حجت الاسلام و المسلمین اسکندری ویژه طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز

حوزه/ درس اخلاق حجت الاسلام و المسلمین اسکندری ویژه طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، درس اخلاق حجت الاسلام و المسلمین اسکندری تولیت مدرسه علمیه دارالسلام تهران ویژه طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان در این مدرسه مبارکه برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین اسکندری با اشاره به حدیث «النَّفْسُ انْ لَمْ تَشْغَلْهُ شَغَلَک» از امیرالمومنین(ع) بیان داشت: این فرمایش یک فرمایش طلائی و راهبردی امام معصوم است. اگر ما نفس خود را مدیریت نکنیم مشغول به خدا، معنویت، اخلاق و امام زمان(عج) نکنیم نفس ما را مشغول دنیا می کند.

وی افزود: قلب خالی نمی ماند اگر قلبت را با خدا، دین و امام زمان(عج) پر نکردی شیطان می آید و آن را با شهوت و حب دنیا پر می کند. اگر بجای خدا و امام زمان(عج) حب دنیا در قلبمان وارد شد حتی اگر در حوزه های علمیه باشیم، در جوار اهل بیت باشیم، در جبهه جنگ باشیم، اگر جانباز باشیم باز به جایی نمی رسیم می شویم مانند آن یارانی که امام حسین(ع) را در شب عاشورا با اینکه می دانستند امام حسین کیست و حق با اوست و مظلومیتش را دیدند باز او را تنها گذاشتند.

تولیت مدرسه دارالسلام تهران ابراز داشت: وقت همه چیز جوانی و نوجوانی است الان برای شما راحتتر است که کنترل نفس خود را داشته باشید از فرصت جوانی به بهترین نحو استفاده کنید.

وی ابراز داشت: تمام تلاش خود را برای تحصیل و کسب فضائل اخلاقی به کار ببندید و نگران دنیا و مشکلات دنیوی که ممکن است در آینده برای شما پیش بیاید نباشید و با خدا معامله کنید. باید نقطه ی کانونی شما فقط جلب رضایت الهی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندی بیان داشت: مبارزه با نفس یک مبارزه دائمی است و هرچقدر جلوتر می رویم مبارزه با نفس سخت تر می شود. فکرنکنید الان اگر محاسبه و مراقبه ی نفس دارید دیگر همه چیز تمام است خیر باید همیشه این مراقبه و محاسبه را حفظ و ارتقاء دهید.

در ادامه حاضرین به بیان سوالات خود پرداخته و حجت الاسلام و المسلمین اسکندری ضمن بیان مختصری از تجارب تربیتی خود به سوالات حاضرین پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha