چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
میرزاده

حوزه/ رئیس اداره زیرساخت های پژوهشی حوزه علمیه خراسان از فراهم شدن امکان راه‌اندازی ایستگاه مطالعه نسخه‌های خطی و دیجیتال موجود در کتابخانه آستان قدس رضوی خبر داد.

حجت الاسلام سیدمحسن میرزاده، رئیس اداره زیرساخت های پژوهشی حوزه علمیه خراسان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، از فراهم شدن امکان راه‌اندازی ایستگاه مطالعه نسخه‌های خطی و دیجیتال موجود در کتابخانه آستان قدس رضوی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تسهیل دسترسی پژوهشگران حوزوی به منابع دست اول علمی به ویژه نسخه‌های خطی و سنگی خبر داد.

وی با اعلام این خبر تصریح کرد: پیرو تفاهم‌نامه معاونت علمی حوزه علمیه خراسان با سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، تاکنون اقدامات ارزشمندی به انجام رسیده است، در همین راستا با پیگیری‌های انجام شده، امکان راه‌اندازی ایستگاه مطالعه نسخه‌های خطی و دیجیتال موجود در کتابخانه آستان قدس رضوی در مدارس علمیه فراهم شد.

رئیس اداره زیرساخت های پژوهشی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: دسترسی به پایگاه‌های کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی، می تواند دسترسی پژوهشگران برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی از طریق کتابخانه الکترونیک با قابلیت تورق و مطالعه این منابع شامل پایان نامه ها کتب الکترونیک فارسی و لاتین، آرشیو نشریات و ... را به صورت رایگان تسهیل نماید.

حجت الاسلام میرزاده ضمن اشاره به خدمات قابل ارائه در تارنمای کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: خدمات تحویل مدارک، دسترسی به صفحات نسخ خطی و چاپ سنگی و اسناد تاریخی، خدمات امانت دیجیتال دسترسی به تصاویر انواع کتب چاپی، فارسی، عربی و زبان‌های خارجی، خدمات پرسش از کتابدار در زمینه نیازهای اطلاعاتی در زمینه منابع موجود در سازمان و نحوه دسترسی به آنها، خدمات تحویل مقاله، دسترسی به مقالات علمی و پژوهشی از جمله خدمات قابل ارائه به مخاطبان در تارنمای کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی است.

وی با بیان این که مدارسی که متقاضی راه‌اندازی این ایستگاه مطالعه در مدرسه هستند می توانند نامه درخواست را خطاب به ریاست سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با معرفی یک نفر رابط آشنا به کامپیوتر و کار با سیستم تنظیم نموده و به شماره ۰۵۱۳۲۲۲۰۸۴۵ فکس نمایند، گفت: همچنین جهت راهنمایی بیشتر با ایستگاه مطالعه دیجیتال و مطالعه نسخ خطی با شماره های ۰۵۱۳۲۲۱۹۵۵۴ و ۰۵۱۳۲۲۴۳۲۸۷ تماس بگیرند و یا به راهنمای کتابخانه دیجیتال بر روی سایت https://digital.aqr.ir مراجعه نموده و نیز سوالات خود را از پشتیبان آنلاین بپرسند.

شایان ذکر است؛ حوزویان می توانند جهت اطلاع از اخبار و برنامه‌های پژوهشی و خدمات پژوهش حوزه، به کانال پژوهش در پیام‌رسان ایتا به آدرس http://eitaa.com/joinchat/۱۸۴۶۰۱۸۰۸۲C۰۶۷d۴۹۱c۵f مراجعه نمایند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha