یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کابینه اسرائیل

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

هیئت اسرائیلی راهی قاهره شد

منابع رسانه‌ای عبری زبان از سفر یک هیئت صهیونیستی به قاهره طی ساعات آینده خبر دادند.شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد: هیئت اسرائیلی ظرف چند ساعت آینده به قاهره می‌رود.این رسانه به نقل از یک «مقام بلندپایه» صهیونیست گزارش داد: این هیئت اسرائیلی به صحبت‌های میانجی‌گران گوش خواهد داد و سؤالات خود را خواهد پرسید.وی اعلام کرد: این هیئت رده پایین بوده و موظف به توافق نیست و درصورت توافق هیئت بلند پایه‌ای به قاهره اعزام خواهد شد.

منبع:ایسنا

اطلس فرهنگی کشور رونمایی شد

همزمان با افتتاحیه نخستین رویداد مانوین با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از سامانه ایران دیتا و اطلس فرهنگی کشور رونمایی شد.همچنین از ۵ پیشکسوت فعال در حوزه‌های توسعه مفهوم فناوری‌های نرم، توسعه فناوری‌های آموزشی، توسعه اکوسیستم انیمیشن، توسعه صنایع خلاق تقدیر به عمل آمد.فعالان حوزه فناوری‌های قرآنی و توسعه مفاهیم قرآنی در جامعه، برنامه تلویزیونی محفل، حوزه فناوری‌های زبان فارسی و توسعه زبان فارسی، بازی موبایلی آمیرزا، حوزه توسعه ادبیات حل مسائل اجتماعی و زیرساخت فناوری‌های نرم و خانه اندیش ورزان نیز به عنوان فعالیت‌های شاخص تقدیر شدند.

منبع: ایسنا

اسرائیل به صلح حماس نه گفت

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به هر بهانه‌ای و در راستای منافع شخصی خود مخالف پایان دادن به جنگ در نوار غزه است (سه‌شنبه) مدعی شد که طرح پیشنهادی جنبش حماس با خواسته‌های ضروری این رژیم فاصله دارد.«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شد: هدف از پیشنهاد دیروز جلوگیری از ورود نیروهای ما به رفح بود، اما این اتفاق نیفتاد.نتانیاهو با رجزخوانی دوباره و تکرار تهدیدهای توخالی خود، گفت: اجازه نمی‌دهیم حماس توانایی‌های نظامی خود را بازسازی کند. اسرائیل اجازه نخواهد داد که حماس در نوار غزه حکومت کند.

منبع: ایرنا

انگلیس از ۲ حادثه دریایی در سواحل یمن خبر داد

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز اعلام کرد که گزارشی درباره وقوع انفجار در نزدیکی یک کشتی تجاری در جنوب شهر عدن دریافت کرده است.این آژانس در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) اعلام کرد که کاپیتان یک کشتی تجاری از وقوع ۲ انفجار در فاصله ۸۲ مایل دریایی جنوب عدن، خبر داده است.به گفته کاپیتان، در این حادثه آسیبی به کشتی نرسیده و تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است.

منبع:ایرنا

توپ طلای مارادونا وارد حراجی شد

توپ طلای دیگو آرماندو مارادونا، فوق ستاره فقید تیم ملی آرژانتین که پس از قهرمانی با این تیم در جام جهانی ۱۹۸۶ آن را به دست آورده و مسروقه اعلام شده بود، ششم ژوئن(۱۷ خرداد) در حراجی «آگوت» فرانسه فروخته خواهد شد.روزنامه اکیپ فرانسه نوشت که توپ طلای مارادونا به سرقت رفته بود اما به‌تازگی سروکله‌اش در بین چندین شی‌ دیگر در سالن یک حراجی پیدا شده است!این نخستین توپ طلایی است که به حراج گذاشته خواهد شد و گرچه ارزش آن هنوز تایید نشده اما حراجی آگوت انتظار دارد که میلیون‌ها دلار از قبل حراج آن به جیب بزند.مارادونا که در سال ۲۰۲۰ درگذشت، پس از قهرمانی با آرژانتین در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک با پنج گل، توپ طلا را از آن خود کرد.

منبع:ایرنا

مزرعه ارز دیجیتال ری کشف شد

معاونت اطلاعات سپاه ناحیه حضرت روح الله (ره) روز سه شنبه اعلام کرد: سربازان گمنام سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره) با اشراف اطلاعاتی و با بررسی های تخصصی و هماهنگی‌های قضایی، بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال فعال را در حسن آباد فشافویه و کهریزک به صورت فعال و متصل کشف و ضبط شد.به نقل از این معاونت، در این خصوص متهمین برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.در پایان عنوان شده است: با قاطعیت با هرگونه قانون شکنی و اخلال در نظم اقتصادی برخورد قانونی به عمل خواهد آمد و سربازان گمنام امام زمان این اجازه را نخواهند داد تا قاچاقچیان برای رسیدن به اهداف و مطامع خود امنیت اقتصادی را خدشه دار کنند.

منبع:ایرنا

اردوغان وعده پایان پ ک ک را داد

رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا طی سخنانی خطاب به ملت این کشور، گفت: وقتی زمان و ساعتش فرا برسد، ما قطعاً کارهای ناتمام خود را در سوریه به پایان می رسانیم.اردوغان در ادامه به اهمیت مبارزه قاطعانه با تروریسم و گروه موسوم به «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) اشاره و تاکید کرد: در دوره آتی به گروه تجزیه‌طلب که فضای مانور آن در نتیجه عملیات‌ ما در عراق و سوریه تنگ شده است، ضربه بزرگی خواهیم زد.وی افزود: می‌خواهم موضوع مشخص شود. تا زمانی که پ‌.ک.‌ک در عراق و سوریه حضور داشته باشد ما یه هیچ وجه احساس امنیت نمی کنیم.

منبع:ایرنا

طرح آرامش وارد مرحله هفتم شد

جانشین فرماندهی انتظامی ویژه کیش با اشاره به اجرای هفتمین مرحله طرح آرامش در شهر گفت: معتادان متجاهر، خرده فروشان مواد مخدر و پاکسازی مناطق آلوده از اهداف اجرای این طرح است.«فرج نظری» در تشریح جزئیات این خبر افزود: طرح آرامش در شهر همزمان با سراسر کشور از ۱۸ اردیبهشت و به مدت ۲ روز در جزیره اجرا می‌شود.وی ادامه داد: در این طرح که با محوریت فرماندهی انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش، با حمایت سازمان منطقه آزاد و با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش و شبکه بهداشت اجرا می‌شود، معتادان متجاهر و ولگرد پس از جمع آوری و انجام غربالگری، برای درمان به مراکز ماده ۱۵ (کمپ ترک اعتیاد ) بندرعباس اعزام می‌شوند.وی همچنین از جمع آوری ۵۸ معتاد متجاهر در کیش طی ۶ طرح اجرا شده پیشین خبر داد.

منبع:ایرنا

دهلران قاچاقچی آثار باستانی را به دام انداخت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: هفت قلم شئ باستانی از یک قاچاقچی اقلام تاریخی در شهرستان دهلران کشف و ضبط شد. "فرزاد شریفی" اظهار کرد: این اشیای تاریخی توسط نیروهای پلیس راه دهلران و در یکی از ایستگاه‌های ایست و بازرسی این شهرستان و در داخل یک خودروی عبوری کشف شده است.وی افزود: یک نفر قاچاقچی که قصد معامله این اشیاء را داشت توسط نیروی انتظامی دستگیر شده است.شریفی یادآور شد: طبق کارشناسی های اولیه قدمت این اشیای تاریخی به هزاره اول پیش از میلاد برمی گردد و محل حفاری این آثار مکشوفه تاریخی هنوز مشخص نیست.

منبع:ایرنا

شهردار مرند بازداشت شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند اعلام کرد: شهردار و چند نفر از کارکنان شهرداری مرند به خاطر اتهامات مالی بازداشت شدند.یوسف ضیامهر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: موضوع تخلفات شهرداری مرند از چندین ماه قبل تحت رصد مراجع اطلاعاتی و امنیتی بود.وی ادامه داد: با صدور دستورات قضایی لازم و با جمع آوری اسناد و مدارک، در نهایت پیرو این دستورات بیش از ۱۰ نفر از جمله شهردار و معاون وی و چند نفر از کارکنان شهرداری به اتهامات ارتشاء و تضییع اموال دولتی و تبانی در معاملات دولتی و مشارکت و معاونت در این اتهامات و سایر موارد بازداشت و با صدور قرار تامین مناسب روانه زندان شدند.دادستان مرند در خصوص ابعاد این تخلفات گفت: در بین متهمان از افراد عادی که با عوامل شهرداری همکاری و مساعدت داشتند نیز بازداشت شدند و تحقیقات از همه افراد در دادسرای مرکز استان و شهرستان مرند با جدیت ادامه دارد.

منبع:ایرنا

ایران حمله به رفح را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت شدید حمله رژیم صهیونیستی به منطقه مرزی رفح در جنوب نوار غزه اظهار کرد: این اقدام رژیم با هدف به شکست کشاندن تلاش‌های بین‌المللی برای توقف جنگ و به قصد حفظ منافع فردی و گروهی جنایتکاران صهیونیست صورت گرفته است. ناصر کنعانی ادامه داد: حمله به این منطقه علیرغم همه هشدارهای بین‌المللی و مخالفت قاطع جامعه جهانی، بیانگر درنده‌خویی رژیمی یاغی است که به هیچ هنجار بین‌المللی پایبند نبوده و قطعا اصلی‌ترین تهدید صلح و امنیت بین‌المللی به شمار می‌رود.کنعانی تصریح کرد: این اقدام رژیم با هدف به شکست کشاندن تلاش‌های بین‌المللی برای توقف جنگ و پایان بخشیدن به نسل‌کُشی در غزه و صرفا به قصد حفظ منافع فردی و گروهی جنایتکاران صهیونیست صورت گرفته است.سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید نمود: چنانچه قبلا بارها اعلام کرده‌ایم، کلید آرامش و امنیت در منطقه، توقف فوری و بی قید و شرط جنگ علیه مردم مظلوم فلسطین در نوتر غزه و کرانه باختری بوده و همه بازیگران بین‌المللی باید رژیم صهیونیستی را با این هدف تحت فشار قرار دهند.کنعانی افزود: قطعا مسئولیت جنایات و خونریزی جاری، بخصوص در منطقه رفح بر عهده رژیم کودک‌کش صهیونیستی و پشتیبان اصلی آن یعنی دولت آمریکا بوده و این جنایتکاران باید پاسخگوی جنایات خود باشند.کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مجددا از نهادهای حقوقی و قضایی بین‌المللی می‌خواهد که روند رسیدگی به جنایات ضدبشری مقامات رژیم آپارتاید صهیونیستی را تسریع بخشیده و آنان را به پای میز محاکمه کشانده و مجازات نمایند.

منبع:شبکه خبر

بیمه صنایع دستی ابلاغ شد

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد امیدواریم مراحل نظارتی تا خرداد ماه انجام شود تا بتوانیم قرارداد بیمه این افراد را منعقد کنیم.مریم جلالی با بیان اینکه از شهریور ۱۴۰۱ بحث بیمه هنرمندان با وجود فراز و نشیب‌های زیاد پیگیری شد، افزود: این مهم با مکاتبات وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با رئیس جمهوری محقق شد و در بهمن ۱۴۰۲ با دستور رئیس جمهور بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی که از این تعداد ۸ هزار نفر هنرمند صنایع دستی و ۲ هزار نفر راهنمایان گردشگری را شامل می‌شود، در دستور کار قرار گرفت.

منبع:شبکه خبر

مامور فراجا در هرمزگان به شهادت رسید

گروهبان یکم مهدی مزرئی نوده، نیروی فرماندهی انتظامی هرمزگان در تیراندازی قاچاقچیان سوخت به شهادت رسید.معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان گفت: این حادثه ظهر امروز در درگیری با قاچاقچیان سوخت در محور میناب به سرنی رخ داد.سرهنگ موسی عرب افزود: گروهبان یکم مهدی مزرئی بیست و چهارساله، اهل استان گلستان و مجرد بود.

منبع:شبکه خبر

وزارت دفاع انگلیس هک شد

دولت انگلیس اعلام کرد وزارت دفاع این کشور هدف یک حمله سایبری قرار گرفته است. مهاجمان سامانه پرداخت حقوق نیروهای مسلح را هدف قرار داده بودند. بنابر اعلام روز سه شنبه دولت انگلیس، وزارت دفاع این کشور هدف یک حمله سایبری قرار گرفته است. مهاجمان سامانه پرداخت حقوق نیروهای مسلح را هدف قرار داده بودند.به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، به نقل از تلویزیون اسکای نیوز، هکرها اقدام به سرقت اسامی و اطلاعات بانکی اعضای کنونی و پیشین نیروهای مسلح انگلیس نموده اند. اسکای نیوز که این خبر را علنی کرده است می‌گوید چین پشت این حمله سایبری است.

منبع:شبکه خبر

پوتین سوگند یاد کرد

مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای بار پنجم با حضور گسترده مقامات دیپلماتیک کشورها در کاخ کرملین برگزار شد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سه شنبه دفتر کار خود را برای ادای سوگند ریاست جمهوری ترک کرد و برای مراسم تحلیف وارد کاخ ریاست جمهوری این کشور (کرملین) شد.براساس گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین از همه شهروندان روسیه در سراسر این کشور تشکر کرد. او طی سخنانی که پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری روسیه ایراد کرد، گفت: شهروندان عزیز روسیه، خانم‌ها و آقایان، دوستان عزیزم، در این لحظات مهم و مسئولانه شروع به کار به عنوان رئیس جمهور روسیه، مایلم تشکر صمیمانه‌ام را از همه کسانی که از حق خود استفاده و از کشور خود دفاع کردند، ابراز کنم.پوتین افزود: من می‌خواهم در برابر قهرمانان خود، شرکت کنندگان در عملیات نظامی ویژه، همه کسانی که برای میهن می‌جنگند تعظیم کنم. یک بار دیگر از اعتماد و حمایت شما تشکر می‌کنم. سرنوشت روسیه توسط خود ما برای نسل‌های امروز و نسل‌های آینده تعیین خواهد شد.او تاکید کرد روسیه از شهروندان خود دفاع خواهد کرد و دولت آن قصد دارد کشور را توسعه دهد، با تمام چالش‌ها و خطرات پیش روی خود مقابله و به سمت دنیای چند قطبی حرکت کند.رئیس‌جمهوری روسیه با تأکید بر اینکه مسکو از گفتگو با کشورهای غربی دوری نمی‌کند، خطاب به این کشورها گفت: صحبت درباره ثبات استراتژیک و امنیت، از راه دیکتاتوری و صحبت از موضع بالا امکان‌پذیر نیست.این مسائل تنها در چارچوب عدالت و بر پایه جستجوی منافع مشترک، قابل حل خواهد بود.پوتین در ادامه افزود: روسیه به تلاش خود برای دستیابی به جهان چندقطبی و سیستم و فرایند عادلانه در مدیریت جهان ادامه خواهد داد. ما آماده هستیم که روابط دوستانه خود را با کشورهای مختلف گسترش دهیم که روسیه را به عنوان یک شریک منصف می‌بینند.قانون اساسی فدراسیون روسیه تصریح می‌کند که رئیس جمهور این کشور هنگام شروع به کار، در فضایی رسمی با حضور اعضای شورای فدرال، نمایندگان دومای ایالتی و قضات دادگاه قانون اساسی این کشور سوگند یاد می‌کند.ولادیمیر پوتین ۷۱ ساله در اوایل سال جاری میلادی با ۸۷.۲۸ درصد آرا برای بار پنجم به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد و قرار است به مدت شش سال تا ۲۰۳۰ رئیس جمهور این کشور باشد.

منبع: خبرنگاران جوان

حزب الله مسئولیت حملات سه شنبه علیه صهیونیست ها را برعهده گرفت

حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای، مسئولیت عملیات با پهپادهای تهاجمی علیه مواضع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی را برعهده گرفت.در این بیانیه آمده است که در حمایت از مردم پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شریف و قهرمانانه آنها، مقاومت اسلامی سه‌شنبه با عملیاتی هوایی با پهپادهای تهاجمی، افسران و سربازان دشمن را در محوطه پادگان یفتاح هدف قرار داد و موجب کشته و زخمی شدن شماری از آنها شد.در ادامه این بیانیه آمده است که همزمان با این عملیات، چندین پهپاد دیگر یکی از سکوهای گنبدآهنین مستقر در جنوب پادگان راموت نفتالی را هدف قرار داد و مستقیما به آن اصابت کرد و به آن صدمه زد.حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد که تجهیزات جاسوسی رژیم اسرائیل را در پایگاه السماقه در تپه‌های اشغالی کفرشوبای لبنان با سلاح مناسب هدف قرار داده و این حمله نیز با دقت بالا به هدف اصابت کرده است.مقاومت لبنان در ادامه اعلام کرد که پس از رصد تحرکات نظامیان دشمن در پایگاه الراهب، این نظامیان با سلاح‌های موشکی هدایت‌شونده هدف قرار گرفتند و موشک‌ها مستقیماً به این پایگاه اصابت کردند.

منبع: خبرنگاران جوان

مشعل المپیک به دروازه های پاریس رسید

مشعل المپیک پاریس قرار است روز چهارشنبه مقابل جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر در بندر مارسی وارد فرانسه شود. این مشعل ۱۲ هزار کیلومتر را با کشتی طی کرده و فردا وارد مسیر خشکی و بندر مارسی خواهد شد.تونی استانگوئه رئیس کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک در این باره گفت: این چیزی است که ما برای مدت طولانی منتظرش بودیم. صد سال پس از آخرین میزبانی، مشعل به خانه برمی‌گردد.

منبع: خبرنگاران جوان

ایران سلاح هسته ای را تکذیب کرد

کمالوندی گفت: ایران و روسیه همکاری‌های گسترده‌ای دارند اما برخی از کشورهای غربی و همچنین اسرائیل علاقه مند به روابط نزدیک تهران و مسکو نیستند.سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به طور کلی مخالف صنعت هسته ای ایران است.وی در ادامه درحالیکه غربی‌ها مدعی تلاش تهران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است، ابراز داشت: ایران بارها مواضع خود را اعلام کرده است؛ کشور ما به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیستکمالوندی همچنین بیان کرد: اسرائیل به دنبال تخریب روابط ایران با دیگر کشورها است؛ این هدف اصلی آنها است.

منبع:تسنیم

پاکستان پایگاه آمریکایی را تکذیب کرد

سخنگوی ارتش پاکستان در یک کنفرانس خبری در راولپندی تأکید کرد: نه پایگاه نظامی به آمریکا داده و نه خواهیم داد. ارتش پاکستان سه شنبه اعلام کرد که پایگاه‌های نظامی خود را در اختیار احدی قرار نخواهد داد.بر اساس اعلام این رسانه، سخنگوی ارتش پاکستان با رد گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اسلام‌آباد ۲ پایگاه در اختیار آمریکا قرار داده است، گفت: پاکستان نه پایگاه‌های نظامی در اختیار کسی قرار نداده و نه خواهد داد.سرلشکر «احمد شریف چودری» (Ahmed Sharif Chaudhry) سخنگوی ارتش پاکستان در یک کنفرانس خبری در شهر راولپندی در شمال شرقی کشورش گفت:«نه پاکستان پایگاه‌های نظامی در اختیار کسی قرار داده و نه این کار را خواهد کرد.احمد شریف چودری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا پاکستان پایگاه نظامی در جنوب غربی بلوچستان و شمال غربی خیبرپختونخواه به آمریکا داده است یا خیر؟» تأکید کرد: همانطور که خودتان گفتید، این فقط یک تبلیغ است. ادعاهای تأیید نشده‌ای در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است مبنی بر اینکه واشنگتن از اسلام آباد خواسته است تا ۲ پایگاه نظامی برای رصد ایران، افغانستان و چین تأسیس کند.

منبع:مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha