شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
رکنی حسینی

حوزه/ امام جمعه گناوه گفت: شهید مطهری پهلوان جهاد تبیین و معلم تراز انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، در ویژه برنامه‌ای به مناسبت گرامیداشت هفته معلم با حضور امام جمعه گناوه، فرماندار، فرماندهی سپاه، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و جمعی از مسئولین و فرهنگیان شهرستان، عصر امروز از جمعی از فرهنگیان و فعالان گروه های علمی تجلیل شد.

امام جمعه گناوه در این برنامه ضمن تقدیر از همه حاضران و دست‌اندرکاران این برنامه بسیار ارزشمند و معنوی هفته معلم را تبریک گفت و بیان داشت: مشعلداران هدایت و نقش مهمی که این عزیزان در تربیت نسل آینده دارند بی بدیل است و گرچه نقش شهید برای جامعه ما بسیار ارزشمند و مهم است ولی در آموزه‌های دینی ما مداد علما بالاتر از خون شهدا است، چرا که مداد عالم است که می‌تواند شهید را پرورش دهد.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی یادآور شد: آنچه امروز وظیفه ما معلمین و مشعلداران هدایت است تربیت نسل جوان بر اساس آموزه‌های دینی و معرفتی است.

وی افزود: در این راستا آنچه بسیار مهم است، عالم بودن به زمان است چرا به تعبیر امام صادق علیه السلام که در آستانه شهادت آن حضرت نیز قرار داریم، کسی که زمان شناس باشد، دچار شبهات نمی‌شود.

امام جمعه گناوه با اشاره به ویژگی های شهید مطهری ابراز داشت: ایشان هم اسلام شناس بودند، هم زمان شناس، هم جریان شناس و هم دشمن شناس؛ شهید مطهری در عرصه تعلیم و تربیت از بقیه افراد آن زمان جلوتر بود، همچنین ایشان فردی بود که بر تمام مبانی اسلام آشنایی کامل داشت.

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: اسلام برای علم و عالم ارزش بسیاری قائل شده و در آموزه‌های دینی ما گفته می‌شود، انسان سه پدر دارد، اولین مورد پدر خونی و کسی که او را متولد می‌کند، دومین مورد پدر همسر انسان است و سومین مورد آن پدری(معلمی) است که به او علم می‌آموزد.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: در جامعه امروز شان و جایگاه و حرمت معلم باید بسیار بالاتر از این باشد.

حجت الاسلام رکنی حسینی تاکید کرد: باید به مانند شهید مطهری نیازسنجی کنیم و بدانیم جامعه ما به ویژه قشر جوان ما چه می‌خواهند.

وی ادامه داد: شهید مطهری پهلوان جهاد تبیین و معلم تراز انقلاب اسلامی بود لذا دغدغه امروز معلم ما باید علاوه بر علم آموزی تربیت نیز باشد، یک رکن تربیت معلم است و رکن دیگر آن خانواده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha