شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
تصاویر / آیین تقدیر از معلمان و مدیران نمونه کشوری و استانی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که معلم پر منزلت‌ترین قشر جامعه باشد و در ردیف اول قرار گیرد و آن زمان است که می‌توان گفت جامعه سعادتمند شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی شب گذشته در مراسم تقدیر از معلمین برتر کشوری و استانی، با تأکید بر اینکه باید معلمی بالاترین منزلت را داشته باشد، اظهار داشت: گاهی از موارد آنچه آموزش می‌دهیم و حرف می‌زنیم و آنچه عمل‌ می‌کنیم متفاوت است.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های جامعه انسانی این است که هرفردی برای کسب علم تلاش می‌کند باید احترام بیشتری قائل شد، گفت: در نظام آموزشی مبتنی بر اسلام، هیچ قشری نباید به اندازه معلم با ارزش باشد.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی به دنبال پایه ریزی فکر و جهان بینی جدید خصوصا در عرصه علم و دانش بود، خاطرنشان کرد: اگر آنچه به دنبالش بودیم، به درستی تحقق پیدا می‌کرد امروز در جامعه همه باید قدردان واقعی معلم می‌شدند و معلم شدن یک ارزش والا محسوب می‌شد.

وی با بیان اینکه فراموش نکنیم اگر به مسولیتی رسیدیم موفقیت در این مسیر با تلاش معلم‌ها بوده است، ابراز کرد: متاسفانه امروز شغل و رشته‌ای که درآمد و ثروت بیشتری دارد در انتخاب رشته‌ها و شغل‌ها معیار قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که معلم پر منزلت‌ترین قشر جامعه باشد و در ردیف اول قرار گیرد و آن زمان است که می‌توان گفت جامعه سعادتمند شده است.

وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در دانشگاه‌های آمریکا، اظهار کرد: تمدن غربی رشد خوبی داشته اما اتفاقاتی که در دانشگاه‌های آمریکا، کشوری که حرف از حقوق بشر و آزادی بیان می‌زد را امروز مشاهده می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که علم ارزش ذاتی خودش را در آنجا از دست داده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه رتبه بندی معلمان اقدام خوبی بود که از طرف دولت انجام شد، گفت: قطعا هر طرحی با مشکلاتی در ابتدا مواجه است که آرام آرام اصلاح خواهد شد، اما اصل مسئله حرکت خوبی بود که انجام شد.

وی با گلایه از طولانی بودن دوره آموزشی، یادآور شد: یک جوان برای کسب مدرک دانشگاهی و اتمام دوران تحصیل تا ۳۰ سالگی در دانشگاه و مدارس مشغول خواهد بود و تازه در این سن باید به فکر شغل و سربازی و ازدواج باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، تأکید کرد: لازم است تا دوره آموزشی کمتر اما کیفیت بیشتری پیدا کند و ‌عمر جوانان را در برخی علوم معطل نکنیم.

وی با اشاره به اینکه برکت علم در احترام گذاشتن به معلم است، گفت: باید به معنای واقعی کلمه به این حرف معتقد باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه اقشار مختلف بیشتر کارشان با جمادات است اما معلم با روح بشر مواجه است، اظهار کرد: معلمان وظیفه انسان سازی را بر عهده دارند و باید قدردان این زحمات باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha