شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
امام جمعه اردبیل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به یاوه گویی‌های سفیر رژیم صهیونیستی، گفت: بعد از ۳۵ هزار شهید که بسیاری از آنها زنان و کودکان هستند، سفیر اسرائیل در آذربایجان حیا نکرده، خجالت نکشیده و باز اقدام به مصاحبه کرده است، ظاهراً ما آذری‌ها را موجودات نادان فرض کرده که می‌تواند دروغ‌ها و وقاحت‌های خود را به ما بفروشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، با تبیین آثار عدم مدیریت یکپارچه سد و کانال، اظهار داشت: در شمال استان بحران آب جدی است هر سال در چنین موسمی که موسم بسیار خاص و محصول در آستانه رسیدگی است، مشکل آب درست می‌شود و علت آن این است که وزارت نیرو در یک اشتباه بسیار آشکار مدیریت سد و مدیریت کانال را از هم جدا کرده است.

وی افزود: مدیریت سد خدا آفرین در دست استان آذربایجان شرقی و مدیریت کانال و آبیاری اراضی دست اردبیل است، معیشت حدود ۳۵۰ هزار نفر در شمال استان منحصراً با کشاورزی آبی تامین می‌شود و این یعنی معیشت این جمعیت به دست استان دیگر است.

وی یادآور شد: ذخیره سازی سد و رهاسازی آب توسط آذربایجان شرقی است در حالی که بهره‌برداری از شبکه توسط استان اردبیل است و لذا کاملاً روشن است که عدم مدیریت یکپارچه در توزیع آب، بهره‌برداران را گرفتار و تولید نارضایتی می‌کند.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عاملی تصریح کرد: با دوگانه شدن مدیریت، نه آب به موقع رها می‌شود و نه به اندازه رها می‌شود و گاهی آمار اطلاعات سدهای مخزنی هم به درستی اعلام نمی‌شود، در نتیجه استان اردبیل در برنامه‌ریزی کاملاً با بن‌بست مواجه می‌شود که چقدر اجازه کشت بدهد و خلف وعده درست می‌شود و در ادامه نارضایتی‌ها و تنش‌های اجتماعی بزرگ صورت می‌گیرد، این گونه مدیریت قطعاً مدیریت علمی نیست.

وی ابراز کرد: وقتی ۱۰۰ درصد اراضی پایاب سد مخزنی ارس و ۸۴ درصد اراضی پایاب سد مخزنی خدا آفرین در محدوده استان اردبیل واقع شده، کدام عقل سلیم اجازه می‌دهد که عملیات بهره‌برداری و نگهداری از سدهای مخزنی ارس و خداآفرین و سد انحرافی قیزقلعه سی توسط شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی انجام گیرد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به یاوه گویی‌های سفیر رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: بعد از ۳۵ هزار شهید که بسیاری از آنها زنان و کودکان هستند، سفیر اسرائیل در آذربایجان حیا نکرده، خجالت نکشیده و باز اقدام به مصاحبه کرده است، ظاهراً ما آذری‌ها را موجودات نادان فرض کرده که می‌تواند دروغ‌ها و وقاحت‌های خود را به ما بفروشد.

وی ادامه داد: او یک جمله درستی گفته و آن اینکه: “در پی اتفاقات اخیر جهانیان شاهد چهره واقعی ایران شدند” این را درست می‌گوید، چون تمام جهانیان اقدام ایران را تحسین کردند، هر سایت عربی می‌روید، اعضاء آن می‌نویسند: ” کم اتمنی لو کنت ایرانیا”! چقدر آرزو دارم که ای کاش ایرانی بودم.

خطیب جمعه اردبیل با تأکید بر اینکه قیام دانشجویان آمریکا و ندای دسته جمعی مرگ بر صهیونیسم صحت سخن این سفیر نادان را روشن‌تر کرد، گفت: او هم چنین گفته مقامات ایران حامی تروریسم هستند!

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تمامی ترورهای دانشمندان هسته‌ای ما توسط اسرائیل صورت گرفته، یکی از آنها نیز در آذربایجان آموزش دیده بود، اگر ترورهای اسرائیل را در این ۷۵ سال جمع کنند، ده‌ها و صدها کتاب باید تدوین شود، نسل کشی فعلی که تا حال در آن ۳۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند خوب روشن می‌کند که تروریست کیست.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عاملی اظهار کرد: او می‌گوید زمان آن فرا رسیده که مجامع بین المللی به حکومت ایران بگوید دیگر بس است، او در آرزوی این جمله در حق ایران است ولی دنیا عملاً به اسرائیل می‌گوید ۳۵هزار بی گناه را کشتید دیگر بس است، کشاندن اسرائیل به محکمه بین المللی معنایش این است که دیگر بس است.

وی یادآور شد: تظاهرات علیه اسرائیل در اکثر کشورهای دنیا معنایش این است که دیگر بس است و در آخر مصاحبه خود نیز می‌گوید اگر ایران با اسرائیل صلح کند ما آماده صلح هستیم، همچنان که اردن و مصر با ما صلح کردند و تمام گذشته را فراموش کردند.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: در جواب سفیر می‌گویم، جواب این سوال خود را از امام عظیم الشأن ما امام حسین(ع) در کربلا بپرسید که به ظالم یک کلمه “بله” را نگفت و با یزید سر یک میز ننشست، جواب خود را از امیرالمومنین (ع) بگیرید که به معاویه فرمود، والله در حکومت خودم نمی‌گذارم دو روز سر کار باشی! و از رسول خدا(ص) جواب بگیرید که فرمود: "انی اکره ان اکون فی امان مشرکین اکثر من یوم ” من راضی نیستم بیشتر از یک روز زیر سایه امنیت مشرکین باشم جواب خود را از قرآن بگیرید که فرمود: “وَلَا تَرْکَنُوا إِلَی الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ” و (شما مؤمنان) هرگز نباید با ظالمان همدست و دوست و بدانها دلگرم باشید و گر نه آتش (کیفر آنان) در شما هم خواهد گرفت و فرمود:”وَلَا تَکُنْ لِلْخَائِنِینَ خَصِیمًا” و نباید به نفع خیانتکاران (با مؤمنان) به خصومت برخیزی.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: عجیب است که این رژیم خون ریز با اینکه اصلاً از ریختن خون سیر نمی‌شود و مدام تکرار می‌کند که به رفح حمله خواهم کرد و مدام تکرار می‌کند که هرگونه مذاکره که به آتش بس منجر شود آن را نمی‌پذیرم و با اینکه وارد خانه مسلمان‌ها شده و فقط در عرض دویست روز ۳۵ هزار نفر را کشته، حالا می‌گوید ما برای صلح با ایران حاضریم.

وی ادامه داد: تمام کشورهای اسلامی که با شما صلح و سازش و عادی سازی روابط کرده‌اند و آیات قرآن، سنت نبوی، سیره اهل بیت(ع) و وجه انسانی خود را زیر پا گذاشته‌اند، آنها از شما و از ارباب شما آمریکا ترسیدند، ولی در قاموس موالیان اهل بیت(ع) کلمه ترس نوشته نشده، ارباب شما ۴۰ سال است ما را تحت فشار گذاشته ولی نتیجه عکس گرفته است.

وی تأکید کرد: هر چقدر فشار بر ما بیشتر شود، به تعبیر حضرت امام(ره) ما امان نامه شرک و کفر را امضاء نخواهیم کرد و ما فقط در برابر خدا رکوع خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: ملت‌های آن دسته از دولت‌های اسلامی که با اسرائیل صلح و عادی سازی روابط کرده‌اند، در این خصوص مسئولیت مستقیم دارند، بدون همکاری ملت‌ها دولت‌ها نمی‌توانند به امت حضرت محمد مصطفی(ص) و آیات قرآن خیانت کنند، رسول خدا(ص) در این باب سخنی بسیار خطیر، تکان دهنده و هولناک دارد و می‌فرماید: ”کَما تَـکونونَ یُوَلّی عَلَیْکُمْ “ کارگزاران شما [نتیجه]، اعمال شما هستند، همان گونه که هستید، بر شما حکومت می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha