شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عباس فغانی-حوزه قزوین

حوزه / معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: از دیرباز تا کنون دشمن تلاش های وسیع و دامنه داری را برای تضعیف و تخریب باورهای دینی به کار گرفته تا از این طریق کانون های گرم بشری از رونق بیفتد.

حجت الاسلام عباس فغانی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در قزوین، با اشاره به اهمیت خانواده، به نقش تاثیر گذار این نهاد در اجتماع پرداخت و  گفت: اگر خانواده به وظایف اصلی خود عمل نماید و بستر تربیت انسانی را فراهم آورد در تقویت باورهای دینی می تواند اثر گذار بوده ومی تواند در دنیای فرزندان وآخرتشان نقش آفرین باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین با اشاره به آیاتی از قرآن مجید در رابطه با خانواده بیان داشت: قرآن کریم بر تقویت باورهای دینی  تاکید دارد که که اگر این اتفاق بیفتد جامعه ما ،جامعه سالم و ایده آل می شود.

حجت الاسلام فغانی به  توطئه دشمنان علیه  کانون خانواده اشاره  و  اظهارکرد: از دیرباز تا کنون دشمن تلاش های  وسیع و دامنه داری را برای تضعیف و تخریب باورهای دینی به  کار گرفته تا از این طریق کانون های گرم بشری از رونق بیفتد؛  دشمن در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکرده است،و بنابراین تحکیم و تقویت باورهای دینی در نسل های بشری از وظایف مهمی است که درعصر حاضر اهمیت  دوچندانی می یابد.

وی، با اشاره به نقش خانوادهها درنهادینهسازی فرهنگ دینی، گفت: خانواده به عنوان نخستین مکان پرورشی و تربیتی کودکان نقش بسزایی درتربیت دینی کودکان و آمادهسازی آنان برای حضور در جامعه دارد.

 حجت الاسلام فغانی نقش تاثیرگذار مبلغین دراجتماع  را مدنظر قرار داد و عنوان داشت: امروز باید مبلغین اسلام با ادامه دادن  راه انبیا در شکل گیری خانواده سالم و مومن که بنای جامعه را تشکیل می دهد تلاش نمایند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مبلغان دینی برای تشریح مسیر بندگی در کنار مردم حضور می یابند لذا باید با انس و الفت رفتار کنند تا بتوانند در دل آنها نفوذ کرده و مفاهیم دینی را به صورت مستمر و تدریجی بین آنها نهادینه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha