سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با بیان اینکه ما نیز امروز باید معرفت خود را به امام عصر(عج) افزایش دهیم، اظهار کرد: اینکه حضرت ولی‌عصر(عج) در زمان غیبت به خورشید پشت ابر تشبیه شده‌اند را آیت‌الله جوادی آملی اینگونه تفسیر کرده‌اند که هدایت دل‌ها و قلب‌ها به دست مبارک امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، در دیدار با امام جمعه بسطام، مدیر، اساتید و کادر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) این شهر، با تقدیر از تلاش‌های امام جمعه بسطام و مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) به جایگاه ویژه حضرت عبدالعظیم حسنی نزد امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت عبدالعظیم به چنان درجه‌ای از معرفت دست یافته بود که امام هادی(ع) خطاب به ایشان فرمود «أَنْتَ‏ وَلِیُّنَا حَقّاً»

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه ما نیز امروز باید معرفت خود را به امام عصر(عج) افزایش دهیم اظهار کرد: اینکه حضرت ولی‌عصر(عج) در زمان غیبت به خورشید پشت ابر تشبیه شده‌اند را آیت‌الله جوادی آملی اینگونه تفسیر کرده‌اند که هدایت دل‌ها و قلب‌ها به دست مبارک امام زمان(عج) است.

وی سربازی برای امام زمان(عج) را بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه دانست و افزود: اگر زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی در روایات معادل زیارت امام حسین(ع) عنوان شده است به دلیل سِنخیّت حضرت عبدالعظیم با سیدالشهدا(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به روایتی منسوب به امام رضا(ع) گفت: امام معصوم در این روایت به حضرت عبدالعظیم حسنی می‌فرماید «سلام ما را به شیعیان ما برسان و بگو شیطان را به خود راه ندهند و آنان را به راستی در گفتار، ادای امانت و سکوت در کارهای لایَنفع امر کن»

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: امام رضا(ع) در این روایت همچنین شیعیان را به پرهیز از جدال و ستیزه جویی با یکدیگر و زیارت برادران دینی امر فرموده است.

وی با نکوهش عیب‌جویی افراد از یکدیگر خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) می‌فرماید هرکس با عیب‌جویی دل مومنی را به درد آورَد، او را نفرین می‌کنم تا در دنیا مشمول بدترین عذاب‌ها و در آخرت جزو زیانکاران باشد!

در ابتدای این دیدار امام جمعه بسطام و نیز مدیر و اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) این شهر به بیان دیدگاه‌ها و طرح دغدغه‌های خود پیرامون مسائل مختلف پرداختند.

باید معرفت خود را نسبت به امام عصر(عج) افزایش دهیم/ «پرهیز از جدل» و «امانت‌داری» از ویژگی‌های شیعیان حقیقی است

باید معرفت خود را نسبت به امام عصر(عج) افزایش دهیم/ «پرهیز از جدل» و «امانت‌داری» از ویژگی‌های شیعیان حقیقی است

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha