شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علی طائی زاده مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه خواهران

حوزه/ کوثر نت بستر بومی است در تلاش هستیم با فعالیت های صورت گرفته محیط کوثر بلاگ برای ورود عموم زنان جامعه فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» علی طایی زاده رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه خواهران امروز در نشست خبری اولین همایش فعالان فضای مجازی حوزه علمیه خواهران که در سالن جلسات این مرکزبرگزارشد، گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی همه جانبه دشمنان اسلام و انقلاب خصوصا در فضای مجازی به نظر می رسد راه حل مقابله با تهدیدات دشمن در شبکه های مجازی، ایجاد فضای مثبت و ایجابی است لذا در همین راستا  این همایش اولین همایشی است که برای طلاب و استادان حوزه علمیه خواهران با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور بیشتر و موثر طلاب و روحانیون در فضای مجازی، برگزار می شود.

وی با اشاره به وجه تمایزات این همایش خاطر نشان ساخت:چند ویژگی سبب تمایزاین همایش شده، اول اینکه این بستری است که بیش از چند  هزار نفر از طلاب خواهر را شامل می شود و این جامعه آماری  بسترهای ورود به شبکه های اجتماعی قرار گرفته اند؛ دوم اینکه شبکه کوثر نت و کوثر بلاگ به صورت بومی در میان حوزویان فعال است و بسترهای کار دراین حوزه نیز انجام شده است.

* کوثر نت محیط فعالیت امن و قابل اعتماد برای طلاب است

علی طایی زاده با بیان اینکه کوثر نت یک  محیط فعالیت امن و قابل اعتماد برای طلاب فراهم نموده،ت اکید کرد: در خصوص آموزش افراد باید گفت بیش از 170 جلسه در سطح کشور برگزار شده است و وبلاگ نویسی و نوشتن متون جذاب در فضای مجازی حاصل این فعالیت ها ست که بیش از 7 هزارنفر از طلاب خواهر هم اکنون در کوثر بلاگ به فعالیت می پردازند و 100 هزار تن عضو کوثر نت هستند.

*کوثرنت دارای رتبه های برتر ملی است

علی طایی زاده با اشاره به اینکه میزان مراجعه به سایت کوثر نت و کوثر بلاگ بسیار قابل توجه است گفت: کوثر نت بستر بومی است که تمام کارکردهای شبکه های اجتماعی را با امنیت بالا دارد به همین دلیل حایز رتبه برتر شد و در تلاش هستیم با فعالیت های صورت گرفته محیط کوثر بلاگ برای ورود عموم زنان جامعه فراهم شود.

*تمامی کاربران کوثر نت استاد یا طلبه خواهر هستند

وی افزود: طلبه ها عموما در شبکه های دیگر فعالیت دارند و در مناسبت های خاص فعالیت می کنند اما در کوثر نت که تمامی کاربران آن استاد یا طلبه خواهر هستند، در کنار ارائه و تولید مطالب جذاب و موثر، کم کم آماده ورود به سایر فضاهای مجازی نیز خواهند شد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه خواهران با تشریح برنامه های همایش دو روزه فعالان فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران گفت: دراین همایش دو روزه که با سخنرانی مدیر حوزه های علمیه آیت الله اعرافی آغاز خواهد شد، از اعضای فعال دعوت خواهد شد تا هماهنگی های لازم میان آنها صورت گرفته و محور های فعالیت های آنها مشخص شود.

وی افزود: همچنین کارگاه های نویسندگی، عکاسی و...در کنار مراسم برگزار خواهد شد و امید است این همایش مقدمه ای باشد برای فعالیت بیشتر حوزه علمیه خواهران در فضای مجازی.

علی طایی زاده در پایان گفت گفت: در این همایش که فردا از ساعت30/8در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار می شود، 150نفر از افراد برتر و 200 تن از افراد فعال در حوزه فضای مجازی حضور دارند که حدود 30 تن از آنان مورد تجلیل قرار می گیرند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهزیار IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    سلام ان شاالله ما طلاب خواهر بتوانیم از امکانات شبکه در جهت ایفای وظایف خود در عرصه ی تبلیغ در فضای مجازی حداکثر استفاده را داشته باشیم. برنامه های همایش نیز بسیار موثر و مفید بود. از تلاش تمام مسئولین حوزه ی فناوری اطلاعات قدردانی و تشکر ویژه نیز دارم. اجرکم عندالله