یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان سوزاندن قرآن در سوئد را محکوم کرد و گفت: اجازه دولت سوئد به سوزاندن قرآن، توهین به مقدسات بیش از یک میلیارد و دویست میلیون مسلمان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان سوزاندن قرآن در سوئد را محکوم کرد و در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: اجازه دولت سوئد به تظاهرکنندگان در مقابل یکی از مساجد و سوزاندن قرآن، توهین به مقدسات بیش از یک میلیارد و دویست میلیون مسلمان و جنایت بزرگی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

تجمع علما گفت: این اقدام در راستای لشکرکشی های خشونت آمیز و مشکوک غرب استکبار در چارچوب جنگ با دین انجام گرفت و این جنایتی که ما به عنوان تجمع علمای مسلمان آن را محکوم می کنیم باید مشوقی برای دولت های جهان اسلام باشد تا به وظایف خود در پاسداری از مقدس ترین مقدسات مسلمانان یعنی قرآن کریم عمل کند.

تجمع علمای لبنان بیان داشت: بنابراین ما از دولت‌های اسلامی می‌خواهیم که سفیران سوئد در کشورهای خود را احضار، توبیخ و هشدار دهند، همچنین از مردم جهان اسلام می‌خواهیم در محکومیت این اقدام غیراخلاقی تظاهرات کنند و کالاهای سوئدی را تحریم کرده و آنها را از تمام فروشگاه های مسلمانان حذف نمایند.

تجمع علما تصریح کرد: این اقدام ناجوانمردانه با دعوت به همجنسگرایی، انحطاط فکری، از هم پاشیدگی جوامع و ضرب و شتم خانواده، در یک راستا قرار دارد و همه این ها برای دور کردن دین، نه تنها دین اسلام، بلکه همه ادیان الهی از زندگی است که مستلزم برپایی یک کنفرانس عمومی متشکل از دینداران و علما، مسلمانان، مسیحیان و سایر ادیان است تا برای مقابله با این توهین ها و حمایت دینی از مفاهیم اساسی ادیان که به محبت، صمیمیت و رحمت دعوت می کنند، تصمیم گیری شود.

این تجمع از بیانیه وزارت امور خارجه لبنان در محکومیت این اقدام تشکر کرد و از سازمان کنفرانس اسلامی خواست تا برای برگزاری نشستی فوری در هر سطحی به منظور برداشتن گام های عملی برای جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی فراخوان بدهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha