دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
.

حوزه/امام جمعه ماهدشت گفت: در شرایط فعلی، حجاب، یک خط مقدم محسوب می‌شود، یعنی دشمن و فتنه‌گران داخلی برای براندازی فرهنگی از حجاب شروع می‌کنند اما در اینجا متوقف نمی‌مانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام رادمرد امام جمعه ماهدشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به دیدار مسئولین نظام با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: در این دیدار که یک دیدار خاص محسوب می‌شود و در آن، به مسائل مهم داخلی و بین‌المللی اشاره می‌شود، مطرح شدن موضوع حجاب و بیان چند وجهی رهبر معظم انقلاب در این زمینه، در کنار تبیین و مطالبه‌گری‌ که ایشان داشتند، نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است.

وی افزود: البته در سال گذشته نیز ایشان در دیدارهایی که به‌صورت رسمی بوده و به اطلاع مردم رسیده و فارغ از جلسات خصوصی، بارها از کلید واژه حجاب در سخنرانی‌های خود استفاده کرده‌اند.

وی یادآور شد: نکته قابل توجه این است که رهبر معظم انقلاب، اتفاقاً ۱۵ فروردین سال قبل نیز در دیدار با مسئولین نظام، جمله تاریخی «کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است» را بیان کردند، هم‌چنین آنجا فرمودند: «مسئولین برنامه داشته باشند و دارند، ان‌شاء‌الله این کار با برنامه دنبال بشود.»، امسال نیز در روز ۱۵ فروردین و در دیدار با مسئولین فرمودند: «بنده معتقدم در دولت، در قوه‌ قضائیه، در بخش‌های مختلف، در این زمینه مسئولیت وجود دارد که بایستی به مسئولیت‌های قانونی و شرعی خودشان عمل کنند.»

وی خاطرنشان کرد: به‌رغم همه هشدارها و مطالباتی که رهبر معظم انقلاب در این زمینه داشته‌اند، در میدان عمل مشاهده می‌کنیم که باز هم تساهل و تسامح وجود دارد و یا اقدامات سطحی و گزینشی صورت می‌گیرد.

امام جمعه ماهدشت، با بیان اینکه در شرایط فعلی حجاب، یک خط مقدم محسوب می‌شود، اظهار کرد: در شرایط فعلی، حجاب، یک خط مقدم محسوب می‌شود، یعنی دشمن و فتنه‌گران داخلی برای براندازی فرهنگی از حجاب شروع می‌کنند اما در اینجا متوقف نمی‌مانند، طبیعی است که اگر ما در اینجا کوتاه بیایم و منفعلانه رفتار کنیم، هم برای آنها دستاوردسازی صورت می‌گیرد و هم این‌که فرمولی به‌دست آنها خواهیم داد که با استفاده از این فرمول، می‌توانند سایر پروژه‌های خود را علیه جمهوری اسلامی عملیاتی کنند.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، «امروز روی مسأله‌ برداشتن حجابِ بانوان تلاش می‌کنند، اما این اول کار است و هدف این نیست. هدف دشمنان این است که وضع کشور را به وضعیت قبل از انقلاب، به وضعیت دوران طاغوت برگردانند، آن وضع فضاحت‌باری که آن روز وجود داشت».

حجت الاسلام رادمرد به آخرین تحولات سیاسی روز کشور اشاره کرد و گفت: در خصوص شرایط فعلی ایران بعد از ترورهای ناجوانمردانه‌ای که رخ داد، بنا بر تحلیلی، ایران امروز در میانه یک جنگ ترکیبیِ پیچیده است که در آن همه گزینه‌های یک نبرد واقعی فعال شده، اما اینکه مردم احساس می‌کنند جنگی وجود ندارد، ثبات برقرار است، و ترورهای گاه و بیگاه را عجیب می‌دانند، علت این است که ایران علیرغم قرار داشتن در کانون اصلی تحولات و نبردهای سخت غرب آسیا، کشتی خود را از این تلاطم‌های شدید به گونه‌ای آرام و مطمئن عبور داده که کمترین تکانه‌ها برای مردمش عجیب و غیر قابل انتظار به نظر می‌رسد که خودش اقتدار و امنیت مثال زدنی این کشور را می‌رساند.

وی یادآور شد: هر کشور دیگری اگر می‌خواست بجای جمهوری اسلامی اینچنین آشکار پنجه در پنجه آمریکا و ناتو بیاندازد، اسرائیل را به ورطه نابودی بکشاند و مسئولیت آن را نیز شجاعانه بپذیرد، حتی اگر تسلیم نمی‌شد، احتمالا اکنون به ویرانه‌ها شباهت داشت، کشوری که در نبرد با باطل است در راه اهداف بلند خود خون هم می‌دهد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha