سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه سیراف

حوزه/ امام جمعه سیراف گفت: هشتم شوال، روز مصیبت عزای جهان اسلام و امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام صادق عاشوری، امام جمعه سیراف، عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هشتم شوال سالروز هتک حرمت و تخریب قبرستان افلاکی بقیع به دست عمال روسیاه صهیونیزم جهانی در سال ۱۳۴۴ ه. ق (۳۱ فروردین ۱۳۰۵) می‌باشد که با الهام گرفتن از اسلاف خویش ابرهه‌وار دست به جنایتی هولناک زدند.

وی افزود: با گذر یک قرن از این واقعه تلخ و جانکاه، هنوز مصیبت آن بر دل‌ها سنگینی می‌کند و الحق هشتم شوال، روز مصیبت عزای جهان اسلام و امت اسلامی است.

حجت الاسلام عاشوری اظهار داشت: آنچه که سنگینی مصیبت هتک و تخریب حرم مطهر ائمه بقیع علیهم السلام و بزرگان تاریخ اسلام را مضاعف می‌کند این است که این رفتار وقیحانه وهابیت در اثر کوته‌فکری، برداشت انحرافی و قرائت التقاطی و بدعت‌آمیز از دین با استدلالاتی سخیف از قرآن و سنت انجام شده است.

وی ابراز کرد: اما آن‌چه مایه توجه و عبرت برای جهان اسلام است، خطر بسیار بزرگ کج‌فهمی و برداشت‌های ناصواب از دین و شعائر الهی است که همواره امت اسلامی را تهدید می‌کند. در صدر اسلام خوارج، جبریه، قدریه، مرجئه، غلات، مغیریه، جارودیه، زیدیه، واقفیه و... هر کدام تشتت و اختلاف در بین مردم ایجاد کردند و مصیبت‌های زیادی برای خط اصیل اسلام ناب محمدی صلی‌الله‌علیه‌وآله به بار آوردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha