شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر/ نشست شورای اداری استان سمنان به ریاست رئیس جمهور

حوزه/ هاشمی گفت: تا امروز نیز ۲۰۱ واحد صد درصد راکد به چرخه تولید بازگشته که زمینه اشتغال ۴ هزار و ۵۰۰ نفر راه فراهم نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، در جلسه شورای اداری استان سمنان به ریاست رئیس جمهور، اظهار داشت: سفر دور دوم ریاست جمهور به استان سمنان، همچون سفر گذشته در بحث مصوبات بسیار با برکت و امید آفرین است.

استاندار سمنان تصریح کرد: سفر قبل ، ۱۴۵ مصوبه و ۲۴ دستور ویژه ریاست جمهور را برای استان به همراه داشت که ۱۱ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و اقتصادی برای آن در نظر گرفته شد.

وی افزود: بالغ بر ۱۰۶ درصد از مصوبات حوزه عمرانی و ۷۵ درصد از مصوبات حوزه اقتصادی سفر دور اول ریاست جمهوری به استان تاکنون محقق و اعتبارات تخصیص یافته هزینه شده است.

هاشمی گفت: در سفر اول رئیس جمهور به استان سمنان، ۳۶ هزار مورد درخواست و نامه مردمی واصل شد که تمامی این موارد پیگیری و به نتیجه رسید.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۱۵۸ واحد قطعه زمین رایگان ۲۰۰ متری در بهترین نقاط شهرها برای متقاضیان واجد شرایط فرزند آوری در این سفر اهدا می شود.

استاندار سمنان تاکید کرد: با اقدامات و تلاش های صورت گرفته، خوشخبتانه‌ حتی یک واحد تولیدی و صنعتی در استان تعطیل و یا به تملک بانک در نیامد.

وی افزود: تاامروز نیز ۲۰۱ واحد صد درصد راکد به چرخه تولید بازگشته که زمینه اشتغال ۴ هزار و ۵۰۰ نفر راه فراهم نمود.

هاشمی گفت: امروز و با حضور رئیس جمهور فاز ۳ و ۴ نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان به بهره برداری رسیده و ظرفیت تولید برق توسط این مجموعه بالغ بر ۳۶۶ مگاوات افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: کسب رتبه دوم تحقق شعار سال در سال گذشته،  رشد ۱۱۰ درصدی شرکت های دانش بنیان، ثبت رشد اقتصادی ۵.۷ درصد ، کاهش تورم، اجرای مطلوب نهضت ملی مسکن و  ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال احداث تاکنون، کسب رتبه برتر تعهد ایجاد اشتغال، تامین کالا و اقلام اساسی مورد نیاز بازار، رشد ۲۷ درصدی جذب سرمایه گذاری خارجی، رشد نفوذ اینترنت در روستاها، سفر به بیش از ۴۰۰ روستا و برگزاری دیدار چهره به چهره از جمله دستاورد های دولت سیزدهم در استان سمنان است.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان در مسیر تردد زائران امام رضا(ع) قرار داشته و سالانه میزبان بالغ بر ۲۰ میلیون مسافر هستیم که نیازمند خدمات، اسکان و امنیت هستند.

وی افزود: بحث تنش و کمبود آب یکی دیگر از مطالبات مردم استان است که ان‌شاءالله مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha