دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
آیت‌ الله دری نجف‌آبادی

امام جمعه اراک گفت: دفاع مدیران و مسئولان از حقوق عمومی در چارچوب مقررات، زمینه دلگرمی مردم به آینده کشور را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در درس اخلاق مدیران استان مرکزی با تأکید بر اینکه مسئولان دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند در مواجهه با حقوق بیت المال مسئولانه عمل کنند و همواره خود را پاسخگو بدانند، اظهار داشت: دفاع از حقوق عمومی در چارچوب مقررات، موجب تحقق نظم، امنیت، جلب اعتماد عمومی و تقویت دلگرمی مردم به نظام اسلامی است که باید مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی افزود: نظارت بر امور، برنامه‌محوری، حرکت در راستای وظایف و اخلاص و ایمان، از اموری است که باید همواره در دستور کار مدیران باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، سعادت، رستگاری و پیروزی را در سایه پاکی نفس، تقوا و پرهیز از گناه برشمرد و گفت: تزکیه نفس، به معنای پاکی و طهارت نفس از تمام رذائل اخلاقی و آراستگی بشر به فضائل اخلاقی بوده و خداوند متعال در آیات بسیاری به اهمیت و ضرورت آن برای رسیدن به کمال اشاره کرده است.

وی یادآور شد: تزکیه نفس و تطهیر آن از گناه و معصیت، آثار مطلوبی برای فرد و جامعه داشته که می‌توان به رستگاری فرد در دنیا و آخرت، جلب محبت و خشنودی خداوند و کسب اجر و پاداش اخروی برای مومنانی که قلوب خود را از آلودگی‌ها و گناهان تزکیه نموده و اعمال صالح انجام می‌دهند، اشاره کرد.

امام جمعه اراک، یأس و ناامیدی را جزو بزرگترین گناهان عنوان کرد و گفت: عنصر امید بزرگترین عامل تحرک، تلاش و ادامه حیات در میان انسان‌ها به حساب می‌آید و بدون آن رکود، ایستایی، ناامیدی و پوچ گرایی انسان را به پرتگاه سقوط می‌رساند.

وی با اشاره به هشتم شوال و سالگرد تخریب قبور مطهر ائمه بقیع در سال ۱۳۴۴ قمری، ابراز کرد: هدف کلی این جرائم از بین بردن آثار اسلامی و تفرقه بین مسلمانان است که نتیجه‌ای جز تضعیف اسلام ندارد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha