دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
ل

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: عشق و مودت از اصول و بنیان‌های مهم خانواده است که فرزند عشق و محبت را از والدین خود آموزش می‌بیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان هرمزگان که با حضور خانواده‌ها در جزیره قشم برگزار شد، خانواده را اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت دانست و اظهار داشت: انسان به صورت ذاتی موجودی مدنی و اجتماعی است و خانواده نقش مهمی در این مدنیت ایفا می‌کند.

وی با ذکر این نکته که خانواده امروز در دنیا تقلیل به زندگی در زیر یک سقف پیدا کرده است، ابراز کرد: خانواده دارای اصول و عناصری است که باید به آن توجه شود، چرا که زیر سقف بودن، بدون دارا بودن شاخصه‌ها اهمیت زیادی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، آرامش را یکی از اصول اساسی در خانواده دانست و ابراز کرد: هر عضو خانواده مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند، پدر خانواده وظیفه مهم تزریق آرامش و امنیت خانواده را بر عهده دارد و مادر نیز وظیفه‌اش ایجاد فضای امن و آرام در خانواده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، عشق و مودت را یکی دیگر از اصول و بنیان‌های مهم خانواده عنوان کرد و یادآور شد: اگر محبت و مودت در خانواده حاکم نباشد، گرمی کانون خانواده را خواهد گرفت. اولین معلم عشق و محبت برای کودکان پدر و مادر هستند چراکه وقتی فرزند عشق و محبت والدین را می‌بیند، همین عشق را به فرزندان خود تزریق خواهد کرد.

وی رحمت را محصول عشق و آرامش دانست و خاطرنشان کرد: رحمت در ابتدا از سوی خداوند نازل می‌شود و لایه‌های مختلف خانواده را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha