شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
میرزایی

حوزه/ حجت الاسلام میرزایی گفت: تولید سند و مستند از یادواره‌های شهدا اقدام مهم و موثری برای آیندگان در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و لذا در این راستا کنگره ملی شهدای غریب در اسارت استان آذربایجان غربی به زودی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام داود میرزایی، امروز در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره ملی شهدای غریب در اسارت آذربایجان غربی که با حضور نمایندگان ایثارگری دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد اظهار داشت: هرچه داریم از خون شهدا داریم و در راستای حفظ خون پاک شهدا همه مسئولیم با همین هدف کنگره شهدای غریب در اسارت به زودی در استان برگزار خواهد شد.

وی هدف اصلی از برگزاری کنگره ملی شهدای غریب در اسارت آذربایجان غربی را شناسایی و معرفی این شهدا دانست و افزود: تولید سند و مستند از یادواره‌های شهدا اقدام مهم و موثری برای آیندگان در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که نیازمند توجه بیش از پیش برنامه سازان و مسئولان صدا و سیمای استان می باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با بیان اینکه شهدای اسارت در مظلومیت به شهادت رسیده اند، اضافه کرد: این کنگره با دستور مستقیم رئیس جمهور آغاز شده است و در تمامی استان‌ها هم یادواره استانی تعریف شده است که قبلا در استان های اردبیل و آذربایجان شرقی برگزار شده، لذا بنا داریم کنگره‌ای در شان شهدای والا مقام در استان آذربایجان غربی برگزار کنیم.

حجت الاسلام میرزایی ،با اشاره به شعار سال و لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی در فعالیت های فرهنگی عنوان داشت: در حال حاضر ۵ تشکل ایثارگری در استان داریم و با رویکرد مردمی سازی فعالیت های بنیاد شهید در نظر داریم تشکل های جامعه ایثارگری را تقویت و افزایش دهیم .

وی اضافه کرد:آذربایجان غربی از استان‌های برجسته در انجام امور فعالیت‌های فرهنگی است که در صحنه‌های مختلف هم حضور دارند و امیدواریم این کنگره نیز به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان با بیان اینکه شهدا در اوج معنویت، عرفان و معرفت بودند، گفت: وظیفه امروز ما در برابر شهدا، حفظ و ترویج فرهنگ شهدا و حرکت در مسیر آرمان‌های شهیدان است تا در قیامت شرمنده آنان نشویم.

وی با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور را مدیون خون شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان هستیم اضافه کرد: امیدواریم خداوند توفیق دهد که ادامه‌دهنده مسیر شهدا باشیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha