شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 1152561
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳
تصاویر / نشست علمی پژوهشی در مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه

حوزه/ فرمانی گفت: در زمان‌هایی که تکنولوژی و رسانه‌ها به سرعت پیشرفت می‌کنند، خواندن کتاب‌ها و حفظ فرهنگ نوشتاری بسیار اهمیت دارد. کتاب‌ها به ما امکان می‌دهند تا با تجربیات و دانش سایر انسان‌ها آشنا شده ، دیدگاه‌های جدیدی پذیرفته و به تفکر و تحلیل عمیق‌تری از مسائل مختلف پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، منیره فرمانی امروز در نشست علمی و پژوهشی که با موضوع روز کتاب و حق تالیف آن در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها ارومیه برگزار شد، با اشاره به ایده و دلیل این نامگذاری،اظهار داشت: از نظر دین مبین اسلام کتاب و کتاب خوانی ارزش والایی دارد و علمای دین به این مسئله تاکید دارند و یکی از کلیدواژه های بیانات رهبر انقلاب نیز مطالعه وکتاب خوانی است.

وی افزود: در زمان‌هایی که تکنولوژی و رسانه‌ها به سرعت پیشرفت می‌کنند، خواندن کتاب‌ها و حفظ فرهنگ نوشتاری بسیار اهمیت دارد. کتاب‌ها به ما امکان می‌دهند تا با تجربیات و دانش سایر انسان‌ها آشنا شده، دیدگاه‌های جدیدی پذیرفته و به تفکر و تحلیل عمیق‌تری از مسائل مختلف پرداخته شود.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در ادامه تصریح کرد: کتاب‌ها به انسان کمک می‌کنند تا ذهن خلاق خود را تقویت نموده و از طریق خیال‌پردازی و خواندن داستان‌های مختلف، دانش و خلاقیت خود را گسترش دهد.

وی به بیان نکاتی از زندگانی عالمان و بزرگان دینی پرداخت و گفت: یکی از ویژگی‌های‌ بارز مرحوم آیت‌الله العظمی صافی مطالعه کم نظیر وی بود و مطالعات فراوان ایشان در عرصه‌های مختلف علمی از معظم‌له شخصیتی ساخته بود که بر همه اوضاع و شرایط داخلی و خارجی و محیط پیرامون خود آگاه آگاه بود و به گفته شاگردان ایشان غیر از چند ساعت مختصری که استراحت می‌فرمودند و غیر از ساعات اشتغال به عبادت، بقیه ساعات ایشان بین ۱۶ تا ۱۸ ساعت مشغول مطالعه بودند.

فرمانی در پایان به معرفی کتاب«بدون متن» و نمایش این کتاب در ویدیو پروژکتور پرداخت و گفت: امیدوارم که همه بتوانیم علاقه‌مندی و عشق خود به خواندن و گسترش دانش را حفظ کرده و از قدرت بی‌نهایت کتاب بهره‌مند شویم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha