یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
مدیر کل اوقاف

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل با بیان اینکه تولید و ایجاد اشتغال مهمترین رکن سازمان اوقاف است، گفت: در چند سال اخیر سیاست گذاری سازمان اوقاف به سمت افزایش درآمد وقف به نفع مردم پیش رفته است. بحث دیگر این است که برای اینکه تعداد وقف را بیشتر کنیم یک کارنامه درخشان را برای مردم ارائه دهیم تا رغبت به وقف بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای وقف، با بیان اینکه این نوع نمایشگاه ها در معرفی کارکرد سازمان اوقاف نقش مهمی را به دنبال خواهد داشت، گفت: اطلاع‌رسانی یکی از مهمترین اقدامات هر سازمانی است و از آنجا که وقف از طرف مردم برای مردم است تشویق و رغبت باید صورت پذیرد بنابراین باید اطلاع رسانی خوب انجام شود تا فهم درست از آن حاصل شود.

وی اظهار کرد: بحث دوم در عملکرد سازمان اوقاف، توسعه و پیشرفت بر اساس شرایط زمانی و اقلیم مشخص است. بحث سوم که در اینجا وجود دارد، نوع کارکرد سازمان است. لذا در مجموعه سازمان اوقاف چند مورد را درنظر داریم یکی از موضوعات مهم کارکردهای ما در حوزه علم و فناوری است. باید به این سمت و سو برویم که علاوه بر اینکه نیت واقفان و موقعیت زمان باید درنظر گرفته شود در چگونگی اجرا و تبدیل به احسن و چگونگی افزایش درآمد نگاه درستی به وقف داشته باشیم و در این قسمت سازمان اوقاف دو مطلب را مدنظر دارد اولین بحث اجرای امینانه نیت واقف است و بحث دوم افزایش درآمد است.

حجت الاسلام ستوده عنوان کرد: امروزه سیاست گذاری سازمان اوقاف به سمت افزایش درآمد وقف به نفع مردم پیش رفته است بحث دیگر این است که برای اینکه تعداد وقف را بیشتر کنیم یک کارنامه درخشان را برای مردم ارائه دهیم تا رغبت به وقف بیشتر شود. سازمان اوقاف و امور خیریه در شرایط موجود برای استان ها در نوع شرایط اقلیمی و سرزمینی موجود سرمایه گذاری را درنظر گرفته و وارد بحث سرمایه گذاری در بحث تولید و ایجاد اشتغال شده که مهمترین رکن سازمان اوقاف در چند سال اخیر است.

وی افزود: سازمان اوقاف به دنبال استفاده از ظرفیت های مردم نهاد و تشکل ها با نگاه تعاملی است. مشارکت، چهار رکن دارد که شامل استراتژی، برنامه ریزی، عملیات، پایش و نظارت است. استراتژی برای استان ها تعیین شده است. عملیات ها هر ماه بررسی می شود و از این جهت کارکرد بسیار خوبی است. در کنار این ها لذت وقف باید برای مردم مشخص شود، آن هم این است که امور خیریه در کنار امور اوقافی قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل بیان کرد: در سال جاری پل معلق در بحث گردشگری را خواهیم داشت در سرمایه گذاری که آنجا قرار گرفته ۴۰ هزار سهم از ۲۰۰ هزار سهم برای اوقاف است؛ سال جاری افتتاح هتل مربوط به اوقاف و امور خیریه را داریم. در بحث آبزی پروری ۲۱ هکتار زمین در اختیار شرکت های مرتبط قرار گرفته که در تولید ۵۰۰ تا یک هزار تُن محصول مشارکت خواهیم داشت. در بحث مسکن ۶۲ واحد در مشکین شهر خواهیم داشت که سال ۱۴۰۴ تحویل داده خواهد شد؛ در بحث تبدیل به احسن املاک بر اساس سیاست های سازمان در بحث بافت فرسوده تاریخی ورود پیدا کردیم، امیدوارم در بحث امور خیریه هم کارکردهای خوبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امور خیریه در ۶ گروه کار می کند و سیاست گذاری در این زمینه این گونه بوده که به عنوان تسهیل گر باشیم و از ظرفیت موسسات خیریه استفاده کنیم و آنچه از ما خواسته شده را در ۶ کارگروه تعریف و موسسات را دعوت کرده و رئیس کارگروه را یکی از موسسات قرار دادیم. در کارگروه تسهیل فرهنگ ازدواج، جهیزیه، ۶ ماهه اول سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ فقره تسهیلات پرداخت شده که ۶۱ میلیون تومان برای ازدواج، ۴۳۵ جهیزیه، کمک هایی هم از طرف مردم صورت گرفته و در حوزه حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست موسسه شکوفه ها نسبت به بقیه ورود خوبی داشته و بحث توانمندسازی افراد را مدنظر دارد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha