شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
طباطبایی

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد داشتن احساس مسئولیت برای تربیت انسان را امری ضروری برای اساتید دانست و گفت: استاد باید طلبه را فرزند خود بداند و آن را تربیت دینی کند و باید به طلبه بگوید در عالم وجود کاری بالاتر از طلبگی نیست و تربیت انسان کار انبیاء بوده و معلمی کار عظیمی است و با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در همایش اساتید و پاسداشت روز معلم ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) با اشاره به اهمیت این روز برای حوزه های علمیه اظهار داشت: سزوار است در شهادت امام صادق(ع) حوزه، حرکتی داشته باشد چرا که منشاء وجود حوزه های علمیه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) هستند و ما را وابسته به امام صادق(ع) می دانند ، لذا مناسب است در این روز، حوزه های اصفهان حرکتی انجام دهند و قدمی برای شهادت حضرت برداشته شود.

وی افزود: یکی ازعلمای اهل سنت درباره حضرت صادق(ع) این چنین تعبیر می کند و می گوید امام صادق(ع) اعتنایی به دنیا و ریاست آن نداشت و علت آن این بود که فردی که در دریای معرفت خدا قرار گیرد هیچ گاه به شط نمی آید و فردی که به قله معرفت رسید دیگر ترس از افتادن ندارد.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: ما در مسیر رسیدن به قله حقیقت هستیم و باید بسیار مراقب باشیم که شیاطین ما را از مسیر منحرف نکنند و فردی که به قله حقیقت رسیده است دیگر خوفی ندارد، اما آن که در راه است باید همواره مراقب باشد تا دنیا و ریاست ها آن را منحرف نکند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان نکاتی در خصوص رعایت اخلاق اسلامی و پرهیز از تهمت و غیب و انتقال مستقیم انتقادات به مسئولین حوزه گفت: انتقاد بسیار خوب است و سازندگی دارد و باید کمک کنیم یکدیگر را بسازیم و باید مردم را به گونه ای تربیت کنیم که همدیگر را اصلاح کنند، اما تهمت و غیب مذموم است.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز روز گذشته در دیدار با معلمان اظهار کردند اگر معلمان انتقادی دارند بیان کنند اما مردم را ناامید نکنند.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر تاثیر و نقش بسزای استاد در تربیت اخلاقی و اسلامی طلبه تصریح کرد: استاد بودن تنها در بیان کتب درسی نیست و اگر فردی نزد استادی مجتهد شود، اما اخلاق اسلامی نداشته باشد کار ما پوچ می شود و لذا طلبه ای که اخلاق اسلامی نداشته باشد خاصیت ندارد.

آیت الله طباطبایی نژاد داشتن احساس مسئولیت برای تربیت انسان را امری ضروری برای اساتید دانست و گفت: استاد باید طلبه را فرزند خود بداند و آن را تربیت دینی کند و باید به طلبه بگوید در عالم وجود کاری بالاتر از طلبگی نیست و تربیت انسان کار انبیاء بوده و معلمی کار عظیمی است و با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

وی حفظ روایات و قران کریم و توصیه اساتید به طلاب در این باره را مهم عنوان کرد و ادامه داد: از طلبه خواسته شود هفته ای یک روایت و یا یک آیه از قرآن حفظ کند زیرا می خواهیم طلاب مبلغ و باسواد تربیت کنیم.

عضو خبرگان رهبری حفظ موضوعی آیات به ویژه آیات مرتبط با مسائل روز دنیا و کشور را مهم دانست و افزود: آیات پیرامون دشمن فراوان در قرآن کریم وجود دارد و این که برخی می گویند با آمریکا سازش کنیم باید بدانند اینها تا ابد با مسلمانان دشمنی می کنند مگر این که مسلمین تابع آنها شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر وجود دو خط انبیاء و طاغوت در طول تاریخ تصریح کرد: هر نقطه ای که کجروی وجود داشت یعنی در خط طاغوت قرار گرفته است و اگر کوچک ترین خیری به مسلمان برسد دشمنان اسلام ناراحت می شوند، اما اگر سختی ها بر مسلمانان غلبه کند و اگر همه مردم غزه و یا ایران نیز کشته شوند آنها خشنود می شوند.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: باید این مسائل برای مردم به خصوص نسل جدید گفته شود و به ویژه دستاوردها و کارهای بزرگی که انجام شده اعم توسعه زیرساخت ها و پیشرفت های نظامی که در عملیات وعده صادق استفاده شد بیان شود.

وی افزود: طلبه باید مسائل روز را بداند و برای نسل جوان و مردم بیان کند و این گونه نیست که مسئولیت اجتماعی نداشته باشد، هم چنان که رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان فرمودند "بچه ها را باید ملی تربیت کنید"، ملی یعنی طلبه و شاگرد باید بفهمد درسی که می خواند برای کشور و سربلندی آن است و باید طلبه را به گونه ای تربیت کنیم که جزء سربلندی های کشور شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha