شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حجت‌الاسلام مهدی غروی امام جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: مقام معظم رهبری غیر از آن دستور نظامی یک دستور معیشتی هم دادند یک دستور اقتصادی هم دادند ما الان منتظر وعده صادق اقتصادی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام مهدی غروی در خطبه های امروز نمازجمعه شهر سلفچگان با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: این امام همام در زندگی بر دو مقوله مهم سبک معیشتی و انصاف تاکید فراوانی داشتند.

وی ادامه داد: انصاف، فضیلتی است که به بیان روایات «هیچ عدالتی چون انصاف نیست‌»(لَا عَدْلَ کَالإِنْصَافِ(بحار الأنوار، ج78، ص165)) و به فرمایش آن حضرت، سخت‌ترین واجباتی که خداوند بر بندگان خود واجب فرموده است،

حجت‌الاسلام مهدی غروی در ادامه به تحولات جاری کشور پرداخت و گفت: در عملیات وعده صادق که از داخل کشور بر پیکره رژیم منحوس صهیونیستی اون ضربه مستهلک و سیلی محکم زده شد دل مردم ، انقلابی ها ، ملت ایران و مسلمانان جهان شاد شد خصوصا در داخل کشور مردم یک امیدواری بسیار خوبی پیدا کردند.

وی بیان داشت: حرف ما در مورد بحث وعده صادق نیست؛ وعده صادق نظامی که از زبان مبارک مقام معظم رهبری دستورش صادر شد به نحو احسن انجام شد عزیزانمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتش و نیروهای مسلح کار خودشان را به درستی انجام دادند. حرف من و سخن من با آقایان سیاست مدار و دولت محترم است.

حجت‌الاسلام غروی تصریح کرد: مقام معظم رهبری غیر از آن دستور نظامی یک دستور معیشتی هم دادند یک دستور اقتصادی هم دادند ما الان منتظر وعده صادق اقتصادی هستیم، ما منتظریم که سیاست مداران و دولت مردان عزیز و دلسوز و انقلابی بحث معیشت مردم را هم به نحو احسن حل کنند؛ مردم الان در گرفتاری هستند.

وی افزود: مافیایی که در بازار وجود دارد به خاطر عدم نظارت کافی ثبات بازار را به هم ریخته‌اند به محضی که اتفاقی در دنیا می‌افتد دلار به دست همین ها صعودی می‌شود.

حجت‌الاسلام غروی تصریح کرد: معیشت مردم به دلار گره خورده است. دولت، بانک مرکزی و وزارت خانه های اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی که کام مردم را تلخ کرده باید نقشه روشن و اقدامات نقطه زن علیه سوداگران امنیت اقتصادی ایران تهیه و تدارک ببینند.

وی افزود: خانه های فساد اقتصادی و اتاق های سیاه دلار و تلگرامی باید هدف قرار بگیرد؛ باید به این ها حمله کرد؛ از این موشک نقطه زن اقتصادی بر سر این ها هم آوار بکنید، شما که می‌توانید قدرتش را هم دارید از چه می‌ترسید. باید بازوان و گردنهایشان را قطع کرد.

امام جمعه سلفچگان تصریح کرد: امیرالمومنین علی (ع) سخت ترین برخوردها را با مفسدان اقتصادی داشت البته کارهایی دارد می‌شود ولی این کافی نیست، این‌ها را بگیرید محاکمه کنید.

وی در ادامه به موضوع حجاب اشاره کرد و گفت: خواهران و برادران همه گوش کنید، غرب برای نجات خودش هم که شده چاره ای جز حمله به مقوله حجاب و عفاف در ایران اسلامی ندارد فتنه زن زندگی آزادی یک اتفاق و رخداد صرف در پاییز هزار و چهارصد و یک نبود یک رویداد با برنامه ریزی حداقل ده ساله بود که دست کم از ابتدای دهه نود به تدریج شروع کرد این در حالی بود که رهبر انقلاب مدت ها قبل در این خصوص یعنی در مورد حجاب و عفاف هشدارهای لازم را داده بودند. الان ببینید موج حجاب خواهی زنان در غرب یک واقعیتی غیرقابل انکار است که تصویب قانون منع حجاب در کشور به اصطلاح مهد دموکراسی یعنی فرانسه تنها یکی از اقرارهای عملی نظام سرمایه داری به این حرکت رو به رشد زنان در غرب هست.

وی افزود: یک نظریه پرداز سیاسی گفته بود که زندگی مدرن اجازه استفاده از لباس های عفیف و پوشیده را به مردم نمی دهد؛ حالا رویکرد فطری و اسلامی که در دختران و زنان غربی نسبت به حجاب ایجاد شده و خودشان دارند اعتراف می کنند که ژاکت های دکمه دار در حال بازگشت به جامعه غربی است و زنان غربی به حجاب اسلامی پناه آوردند، الان دارند قدر این کهف حصین الهی را بیشتر درک می‌کنند، اما بعضی‌ها در داخل کشور زور می‌زنند که حجاب را از سر زنان و دختران بردارند، کور خوانده‌اند، ملت این انقلابی ها به این همه خون شهید پای بند هستند.

حجت‌الاسلام غروی تاکید کرد: استاندار قم به استان نگاه ویژه ای دارند و قم را قلب تپنده اسلام و ایران اسلامی میدانند. قم متفاوت با همه استان‌ها است از همین رو دستور دادند هیچ بانوی کارمندی بدون حجاب کامل نباید باشد و هیچ مدیر و مدیر کلی حق استفاده از منشی خانم ندارد.

وی ابراز داشت: دستور داده‌اند ادارات به خانم های بی حجاب و بی مبالات سرویس ندهند. چطور در دوران کرونا می‌گفتند اگر ماسک نزنید ما به شما سرویس نمی‌دهیم بانک برایشان کاری انجام نمی‌داد ادارات برایشان کاری انجام نمیداد این حجاب و چادر همان ماسک است در مقابل ویروس بی‌عفتی و این کار در استان قم می خواهد اجرا شود؛ اتوبوس ها و تاکسی های دولتی حق سرویس دادن به خانم های بی حجاب ندارند.

حجت‌الاسلام غروی خاطر نشان کرد: دشمن برای قم برنامه دارد، ولی این طور نیست ما در پناه خانم فاطمه معصومه سلام الله علیها اجازه هیچ نوع بی‌حجابی بد حجابی و بی مبالاتی نخواهیم داد.

وی گفت: در راه امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی می دهیم و رد می‌شویم و باقی کار را بگذاریم به عهده دستگاه های مسئول؛ قم جای بی حجابی نیست و جای زندگی عفیفانه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha