شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: مسئولیت معلم مسئولیتی از سنخ مسئولیت انبیاء است، لذا این امر موجب ارزش معلم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، اولین یادواره شهیده «مهری رزاق طلب» امروز در سالن فرهنگی و تربیتی شهید مطهری آموزش و پرورش استان کردستان در سنندج  برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر در این یادواره در سخنانی اظهار داشت: مادران و خانواده های شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و اگر شهدا نبودند قطعا ما اینجا ننشسته بودیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: وقتی که انقلاب اسلامی رخ داد میشل فوکو؛ از اندیشمندان غرب به صورت کامل این انقلاب را رصد می کرد و اخباری که درباره ایران از رسانه های غربی منتشر می شد، یک پس زمینه منفی از انقلاب ما در ذهن وی ایجاد شد بنابراین خود فوکو برای یافتن حقیقت به ایران آمد تا این تحولات را از نزدیک ببیند و به این نتیجه رسید که انقلاب ما یک انقلاب پست مدرنیته بوده که در نقد مدرنیته شکل گرفته است و در کتاب خود از انقلاب اسلامی ایران به عنوان روح جهان بی روح یاد می کند، جهانی که محتوای خود را از دست داده و یک هویت مسخ شده به انسان تزریق کرده است و علت این امر که انقلاب ما در جهان روح ایجاد می کند شهدای ما هستند.

وی تصریح کرد: اگر شهدای ما نبودند این توالی وجود نداشت و هویت واقعی انسان شکل نمی گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در هیچ دینی به اندازه دین اسلام به علم توصیه نشده است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان افزود: معلم زیرساخت رشد و توسعه جامعه است و جامعه ای به رشد نمی رسد مگر اینکه در آن معلم دارای ارزش باشد.

وی عنوان داشت: معلم از نگاه دینی از ارزش والایی برخوردار است چون علم ارزشمند است و هیچ دینی به اندازه اسلام به علم ارزش نداده و اولین آیه ای که به رسول خدا (ص) نازل شد این بود که «اِقرا» یعنی بخوان.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر اظهار داشت: علم یک ارزش است و معلم چون دارای علم است و وجود خودش را به زینت علم آراسته کرده، ارزش پیدا می کند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: وقتی که دین اینقدر به علم توصیه می کند، در سایه توصیه پیامبر و تلاش های ایشان جامعه اسلامی به جایی می رسد که دوره رشد و شکوفایی علم بود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: بیشتر اندیشمندان غربی به جرم اندیشیدن در سیاه چال ها عمر خود را سپری کردند و یا در آتش سوزانده شدند، علمای مسیحیت تحریف شده، همراه خودشان گیوتین می بردند و اگر کسی خلاف آنان نظری می داد سر او را قطع می کردند.

وی ادامه داد: دانشمندان غربی از طریق ارتباط با دانشمندان اسلامی با پیشینه علمی خودشان ارتباط برقرار کردند و اقرار می کنند که رنسانسی که در غرب اتفاق افتاد ماحصل ارتباط دانشمندان مسلمان و مسیحی بود.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر عنوان داشت: معلم ارزش پیدا کرده است زیرا علم ارزش دارد، معلم ارزش و جایگاه دارد زیرا نسل آینده را تربیت می کند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: مسئولیت معلم مسئولیتی از سنخ مسئولیت انبیاء است، لذا این امر موجب ارزش معلم می شود.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) به حضرت علی (ع) می فرمایند: یا علی اگر کسی به دست تو هدایت شود این کار ارزشش بالاتر از تابش خورشید بر عالم هستی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha