دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
کد خبر: 1155756
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
اقالو

حوزه/ ادریس آقالو از آغاز جشن های مردمی زیر سایه خورشید در آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: جشنواره زیر سایه خورشید از امروز به مناسبت هفته کرامت در سراسر آذربایجان‌غربی با اجرای برنامه های متنوع برگزار خواهد شد.

ادریس آقالو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در آذربایجان غربی، از آغاز شانزدهمین دوره جشن های مردمی و جشنواره زیرسایه خورشید آذربایجان‌غربی خبر داد و اظهار داشت: شانزدهمین جشنواره زیر سایه خورشید همزمان با دهه کرامت از امروز در سراسر استان اذربایجان غربی با حضور دو گروه از خادمین حرم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به همراه پرچم متبرک بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره در شهرستان های چایپاره، شوط، خوی سلماس، نقده، میاندوآب،تکاب، اشنویه، پیرانشهر، سردشت، بوکان، مهاباد، میراباد و همچنین ارومیه مرکز استان در طول دهه کرامت برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی جشنواره زیر سایه خورشید آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هدف از جشنواره زیرسایه خورشید زیارت از راه دور امام رضا (ع) و همچنین ایجاد شور و نشاط معنوی در میان جشن های مردمی در سطح شهر ها و روستاها می باشد.

وی گفت: رویکرد این دوره از جشنواره همانند چندسال قبل اقدامات مردم یاری و محرومیت زدایی از جمله تهیه جهیزیه ویژه نوعروسان نیازمند، تامین بسته های معیشتی،اطعام، حمایت ازهزینه های درمانی نیازمندان ، آزادسازی زندانی و سایر اقدامات خیریه ای می باشد.

آقالو خاطرنشان کرد: در این دوره بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه ازجمله دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان‌غربی و علما، حضور بر سر مزار شهدا و همچنین منازل شهدا و جانبازان، عیادت از بیماران، حضور در مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و سالمندان، بازدید از مراکز دانش بنیان، حضور در جشن های مردمی روستایی و محله ای، حضور در مراکز نظامی و انتظامی، حضور در مدارس و دانشگاه ها، حضور در مراکز انس با قرآن کریم، جشن های ویژه اهل سنت و اجرای برنامه توسط کاروان رضوی در نمازهای جماعت مساجد سطح استان برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: دبیرخانه کانون های خدمت رضوی آذربایجان‌غربی، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، موسسه دارالحافظین قرآن کریم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، استانداری آذربایجان غربی تاکنون ازجمله دستگاه ها و نهادهایی هستند که در شانزدهمین دوره از جشنواره مردمی حمایت خود را اعلام نموده و درحال همراهی با کادر اجرایی این جشنواره می باشند.

دبیر جشنواره مردمی زیر سایه خورشید آذربایجان‌غربی ابراز امیدواری کرد، طی روزهای آینده سایر دستگاه ها در راستای تقویت عملیات های فرهنگی و دینی و همچنین عمل به وظایف دستگاهی خود، آمادگی خود را نسبت به مشارکت در این حرکت مردمی جهت نشر هرچه بیشتر سیره رضوی در سطح استان اعلام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha