سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
طلاب مدرسه علمیه صدر خواجو

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام علی علیه السلام(صدر خواجو) اصفهان از تاسیس پژوهشکده امام علی(ع) و تشکیل کارگروه های اخلاقی در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام  فرزین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در خصوص قدمت این مدرسه اظهار داشت: مدرسه صدر خواجو(امام علی علیه السلام) با قدمت 200 ساله توسط مرحوم صدر ساخته شد که از گذشته تا سال های اخیر دارای فراز و نشیب های زیادی بود است.

وی افزود: در زمان شاه ایران، دورانی که حکومت طاغوت علیه روحانیت اقدامات فراوانی می کرد، این مدرسه نیز تحت تاثیر زورگویی و فشار های زیادی قرار گرفت و حتی سال هایی آن را به تیمارستان تبدیل کردند، اما بحمدلله به همت علمای شهر اصفهان نظیر حضرات آیات بروجردی، فیاض و میرجهانی مدرس علمیه صدر خواجو از فشار های حکومت آن زمان خارج گشت و از سال 85 نیز زیر نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان قرار گرفت.

حجت الاسلام فرزین با اشاره به امکانات مدرسه علمیه امام علی علیه السلام، بیان داشت: از لحاظ سخت افزاری، این مدرسه دارای کتابخانه ای وسیع می باشد که دارای انواع کتب علمی و فرهنگی است همچنین وجود بانک نرم افزاری در این مدرسه، طلاب را از نعمت تحقیق و پژوهش محروم نساخته و همه روزه میزبان پژوهشگران می باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ادامه داد: از دیگر ویژگی های این مدرسه، می توان به پژوهشکده امام علی علیه السلام اشاره کرد که در آن تولیدات فراوانی را نظیر نرم افزارهای اسلامی و فرهنگی و چاپ انواع کتب در زمینه های مختلف داشته ایم و در حال حاضر نیز با تلاش طلاب، این پژوهشکده در مسائل علمی یکه تاز مدارس علمیه اصفهان می باشد.

وی در خصوص فعالیت های فرهنگی مدرسه نیز خاطر نشان کرد: یکی از ارزشمندترین کارها، اجرای طرح تلاوت نور بود که تاثیر گذاری فراوانی را در بین طلاب به همراه داشت. در قالب این طرح همه طلاب هر روز قبل از شروع کلاس، یک صفحه قرآن کریم را همراه با معنی تلاوت می کنند، همچنین طرح حفظ موضوعی قرآن نیز از دیگر برنامه های فرهنگی قرآنی این مدرسه بود.

وی تصریح کرد: تشکیل کارگروه های اخلاقی در حجرات و ارائه مباحث اخلاقی یکی از جدی ترین فعالیت های مدرسه امام علی علیه السلام است که با هدف ترویج و آموزش مباحث اخلاقی به طلاب تشکیل شده است و به نحوی آمادگی روحانیون جهت تبلیغ در مناطق مختلف شهر و روستاها را افزایش می دهد.

حجت الاسلام فرزین، نگاه مدرسه علمیه صدر خواجو را همه جانبه توصیف کرد و در ادامه گفت: تمام تلاش ما این بوده که به تمامی نیازهای طلاب در هر زمینه ای پاسخ دهیم وعلاوه بر کلاسهای درسی، به رشد کلاسهای پژوهشی، اخلاقی ، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کمک نمودیم و آثار آن را در تبلیغ طلاب در شهر های دیگر مشاهده کردیم.

وی در پایان گفت: تاکنون هیچ آسیب فرهنگی و اخلاقی در مدرسه به ما گزارش نشده است و همه ی این ها بخاطر تشکیل کلاسهایی بود که به آن اشاره نمودم؛ دیدگاه مسئولین مدرسه توجه به رعایت قوانین آموزشی در درجه اول می باشد و به همین خاطر این مدرسه با داشتن 140 طلبه، در رتبه چهارم مدارس برتر اصفهان قرار دارد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha