دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دکتر علی سروری مجدد- دبیر جایزه جهانی گوهرشاد

حوزه/ دبیر نخستین جایزه جهانی گوهرشاد گسترش فرهنگ نیکوکاری در میان بشریت را از مهمترین اهداف همایش «جایزه جهانی گوهرشاد» برشمرد.

به گزارش به گزارش خبرگزاری«حوزه»از مشهد، دکتر علی سروری مجد، امروز طی سخنانی در آیین اهدای نخستین جایزه جهانی گوهرشاد، در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی، در تشریح اهداف برگزاری این جشنواره، ابراز کرد: در راستای اجرای بند 4 حکم مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی و به‌ منظور جریان‌سازی فرهنگی درباره نیکوکاری، طرح اعطای جایزه جهانی گوهرشاد تدوین شده است.

وی بیان کرد:‌ هدف از این جایزه، تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار در سراسر جهان در ذیل نام مبارک حضرت ثامن الحجج(ع) است که به یاد و نام یکی از خادمان آن حضرت(ع) یعنی گوهرشاد هر سال به 8 بانوی نیکوکار که در داخل و خارج کشور اقدامات چشمگیری داشته‌اند، جایزه جهانی گوهرشاد اهدا می‌شود.

دبیر نخستین جایزه جهانی گوهرشاد ادامه داد: در شیوه نامه‌ تدوین شده امسال، موضوعاتی چون ایثار و شهادت، مقاومت و بیداری اسلامی و عملکرد مثبت و جریان ساز در حوزه های فرهنگی هنری، وقف،‌ عمران،‌ پزشکی، علمی، آموزشی، پژوهشی و مدیریتی، به عنوان ملاک های هشتگانه تعیین 8 برگزیده در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به نامگذاری این جایزه به نام بانو گوهرشاد گفت: بانو گوهرشاد شخصیت فرهیخته، نیکوکار و دوستدار اهل‌بیت عصمت و طهارت بوده که زمینه‌های وقف و نیکوکاری را به شکل بسیار مناسبی مدنظر داشته است، مسجد گوهرشاد نیز نمادی از تمدن و فرهنگ اسلامی است و پیام‌هایی از نیکوکاری و وقف را برای تمامی مسلمانان به دنبال دارد.

معیارهای برگزیدن بانوان

سروری‌مجد درباره شیوه‌‌نامه و معیارهای برگزیدن بانوان برتر در نخستین جایزه جهانی گوهرشاد، افزود: یکی از مهمترین ابعادی که در انتخاب بانوان نمونه مدنظر بود داشتن آثار ماندگار، خدمات به حضرت رضا(ع) و نیکوکاری بوده است که در این میان افرادی که دارای گزینه‌هایی همچون ایثار و شهادت، مقاومت و بیداری اسلامی، وقف، خدمات پزشکی، جنبه‌های آموزشی و علمی، برگزیدگان فرهنگی و هنری و جنبه‌های مدیریتی بوده‌اند انتخاب شدند.

دبیر نخستین جایزه جهانی گوهرشاد اعلام کرد: برای انتخاب این بانوان برگزیده از بانک های اطلاعاتی مختلفی همچون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، مجمع بیداری اسلامی و آستان قدس رضوی استفاده کردیم و بررسی های بسیار جامعی برای انتخاب افراد برگزیده صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه خواهران اهل تسنن نیز از منتخبان این دوره از همایش هستند، تصریح کرد: از میان تعداد زیادی از بانوان که ویژگی های مذکور را دارا بودند 8 نفر به‌عنوان برگزیده نخستین جایزه جهانی گوهرشاد انتخاب شدند که از میان آن ها 4 نفر ایرانی و 4 نفر از سایر کشورهای مسلمان هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha