شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین  محمود رضا جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: برگزاری ۶۶۷ کرسی آزاداندیشی در کمتر از سه سال، لبیکی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است که امیدواریم با گسترش و تقویت آموزش در سطوح عالی به زودی شاهد راه اندازی کرسی های نظریه پردازی باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران که در جامعه الزهرا(س) قم برگزار شد، ضمن خیرمقدم و تبریک اعیاد قربان و غدیر، اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی، آغاز هم عهدی با حضرت ولی عصر(عج) است؛ چراکه حوزه های علمیه هیچ وقت در تعطیلی به سر نبرده و همواره در سایر عرصه های تبلیغی، پژوهشی و ... پیشتاز می باشند.

وی با اشاره به اینکه در ایام ابتدای سال فرصتی داریم که مروری بر مأموریت ها داشته باشیم، ابراز داشت: ابتدای سال تحصیلی فرصتی است برای تذکر که علم، لله است؛ چراکه در روایات آمده است که «من تعلم لله و عمل لله و علم لله، دعی فی ملکوت السموات عظیما».

مدیر حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان ساخت: امروز 482 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور مشغول به فعالیت می باشند که این افتخاری برای جامعه الزهرا(س) است که نهالی که از سوی امام راحل و بانیان این حرکت عظیم غرس شد، امروز به بوستانی تبدیل شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: شجره طیبه ای که رهبر انقلاب برای حوزه علمیه خواهران به کار برده اند، امروز در حال عرضه نتایج و میوه های خود می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان داشت: امروز شاهد حضور 70 هزار خواهر طلبه در رشته های متنوع علوم اسلامی و فعالیت قریب به 90 هزار دانش آموخته در داخل و خارج از کشور هستیم.

وی اظهار داشت: برگزاری 667 کرسی آزاداندیشی در کمتر از سه سال، لبیکی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است که امیدواریم با گسترش و تقویت آموزش در سطوح عالی به زودی شاهد راه اندازی کرسی های نظریه پردازی باشیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ابراز داشت: افتخار داریم که با صدای بلند اعلام کنیم که امروز حوزه های علمیه خواهران در عرصه فضای مجازی پیشتاز است؛ چراکه 7 هزار نفر از خواهران طلبه از پرتالی جامع، تولید وبلاگ و محتوای دینی می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان ساخت: امروز در حوزه های علمیه خواهران، شبکه علمی آموزشی بزرگی به نام شبکه کوثرنت دارد که در آن هزاران گروه گوناگون تشکیل شده و زمینه ای برای حضور مؤثر خواهران طلبه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی تصریح کرد: امروز طلاب خواهر در المپیادها و جشنواره ها حضوری پررنگ داشته و از رتبه های مناسبی برخوردار می شوند.

وی با اشاره به اینکه امروز تعداد خواهران بسیجی ما از طلاب برادر در سراسر کشور بیشتر است، اظهار داشت: همچنین باید از آیت الله شرعی که بیش از 50 سال از عمر بابرکت خویش را در این راه هزینه کردند تقدیر کنیم .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha