شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سند احیاء سنت جماعت در نماز عید غدیر

حوزه / در آستانه عید سعید غدیر خم، سند «احياء سنت جماعت در نماز عيد غدير در قرن حاضر» در سيستم جامع اطلاع رساني مركز اسناد و كتابخانه ملی کشور به ثبت رسيد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد به نقل از روابط عمومي مجتمع علوم دینی حضرت ولی عصر (عج)، یک برگ «سند احياء سنت جماعت در نماز عيد غدير در قرن حاضر»، توسط بانو مجتهده صفاتی، همسر آيت الله  مرحوم ميرزا محمدحسن احمدي فقيه یزدی، در مركز اسناد و كتابخانه ملي استان یزد به ثبت رسيد.

اين سند که به امضاء جمعی از علماء و اقشار مختلف مردم قم و یزد رسيده است، امضاء کنندگان بر احياء سنت جماعت در نماز عيد غدير در قرن حاضر توسط عالم فقید،  آيت الله مرحوم حاج ميرزا محمدحسن احمدي فقيه در سال 88 تأکید کرده و صحّه گذاشته اند.

«سند احياء سنت جماعت در نماز عيد غدير در قرن حاضر» توسط فرزند ارشد آیت الله احمدی فقیه به مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان اهدا شد و به انضمام مستندات صوتی و تصویری در قالب دو عدد لوح فشرده و20 برگ متن پیاده شده خطبه نماز عید غدیر در سال 1388 و همچنین تعداد 14 برگ تصاویری از احیاء این سنت حسنه در سال 88 و استمرار آن تا کنون، در سيستم جامع اطلاع رساني مرکز اسناد و کتابخانه ملی به ثبت رسيد.           

گفتنی است، تقریرات دروس خارج فقه آيت الله مرحوم حاج ميرزا محمدحسن احمدي فقيه، در قالب ویرایش اول آن در کتابی با عنوان «سنت جماعت در نماز عید غدیر میثاق با ولایت» توسط انتشارات «آیات بینات» به چاپ رسیده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha