چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
نشست حوزه علمیه خواهران لرستان

حوزه / اجرای برنامه های پژوهشی از اولویت های آموزشی ابلاغی حوزه است و در این خصوص باید حوزه های استانی و مدارس علمیه اقدامات لازم پژوهش محور بودن دروس را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از لرستان، خانم زهرا صالحی، در نشست فصلی مدیران و معاونان حوزه علمیه خواهران استان لرستان، با اشاره به اهمیت و جایگاه پژوهش در حوزه های علمیه گفت:باید با تشویق و ارائه راهکارهای پژوهشی موثر طلاب را به انجام فعالیت های تحقیقی پژوهشی ترغیب کرد.

وی با بیان اینکه مدیران و معاونان پژوهشی باید با اجرای دقیق آئين نامه های پژوهشی برنامه های کاربردی پژوهش را در مدارس اجرا کنند، افزود: اجرای برنامه های پژوهشی از اولویت های آموزشی ابلاغی حوزه است و در این خصوص باید حوزه های استانی و مدارس علمیه اقدامات لازم پژوهش محور بودن دروس را مورد توجه قرار دهند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان لرستان در ادامه تاسیس پژوهشکده حوزه علمیه خواهران استان را نیازی ضرووی برای هدفمندی امور پژوهشی دانست و تصریح کرد:امید می رود با پیگیری های لازم مدیریت حوزه علمیه خواهران استان لرستان اقدامات لازم برای ایجاد این پژوهشگاه صورت گیرد.

خانم صالحی همچنین از برگزاری مرحله استانی جشنواره علامه حلی در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: برگزاری مرحله استانی جشنواره علامه حلی می تواند حس رقابت پژوهشی را در بین طلاب نهادینه کند.

برپایه این گزارش، در پایان این نشست فصلی،  مدیران و معاونان مدارس علمیه خواهران استان لرستان راهکارهای علمی آموزشی را برای ارتقاء برنامه های پژوهشی زیر نظر حجت الاسلام حاتمی از نخبگان و پژوهشگران حوزه فرا گرفتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha