یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران کشور گفت: حوزه‌های علمیه خواهران در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر بسیاری دارند و در این عرصه پیشتاز هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در دیدار اعضای مجمع خیّرین کشور که در مرکز مدیرت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد،  با تاکید بر این‌که خداوند در قرآن بارها مومنان را انجام اعمال نیک برای آخرت سفارش کرده است، گفت: حوزه‌های علمیه خواهران ظرفیت و تمکنی عظیم است که خداوند متعال به ما اعطا کرده است و ما باید از این ظرفیت و تمکن عظیم به بهترین شکل استفاده نمائیم.

وی افزود:‌ وجود قریب به ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور، وجود ۷۰ هزار طلبه شاغل به تحصیل و ۹۰هزار طلبه فارغ‌التحصیل نشان‌دهنده ظرفیت عظیم ‌حوزه‌های علمیه خواهران است.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم با اشاره به فعالیت بیش از ۷هزار خواهر وبلاگ‌نویس در سامانه کوثربلاگ و ۷۰ هزار خواهر‌طلبه در سامانه کوثرنت، به حضور جدی و فعال بانوان طلبه در فضای مجازی تأکید نمود.

مدیر حوزه‌‌های علمیه خواهران افزود:‌ طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در اکثر جشنواره‌ها و المپیاد‌های علمی که مشترک با حوزه‌های علمیه برادران برگزار شده است هم از لحاظ تعداد شرکت کننده و هم از لحاظ کسب نمره موفق‌تر بودند.

وی با اشاره به این‌که حوزه‌های علمیه خواهران ثابت کردند که تولید علم فقط مختص حوزه‌های علمیه بزرگ و شاخص نیست اظهار داشت: در بسیاری از استان‌ها، مدارس علمیه خواهران تبدیل به قطب علمی برای تربیت و رشد بانوان شده‌اند و این ثمره تلاش‌های بسیار زیاد خواهران طلبه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان کرد: امیدواریم در مدارس علمیه خواهران،‌ مهد کودک‌هایی تأسیس کنیم تا فرزندانمان که نسل آینده جمهوری اسلامی ایران هستند، توسط بانوانی که معتقد به انقلاب و اسلام هستند آموزش ببیند.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور گفت: حوزه‌های علمیه خواهران در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی دارند و در این عرصه پیشتاز هستند.

در ادامه این دیدار حبیب‌الله بوربور رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، درباره چرایی شکل‌گیری این مجمع گفت: ما مدرسه سازی را با توصیه مقام معظم رهبری شروع کردیم و توانستیم با کمک مردم، انقلاب مدرسه‌سازی را به راه بیاندازیم.

وی افزود: در سال‌های اخیر میزان مشارکت بانوان در عرصه‌های علمی بیشتر از آقایان بوده است و باتوجه به این‌‌که بانوان تشکیل دهنده نیمی از جامعه هستند و در نیم دیگر تاثیر دارند، رفع نیاز‌های بانوان بسیار ضروری است و اهمیت دارد.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با تاکید بر این‌که حوزه‌های علمیه خواهران تاثیر زیادی درجامعه دارند افزود: باتوجه به ظرفیت عظیم حوز‌ه‌های علمیه خواهران در زمینه‌های مختلف به ویژه در رفع آسیب‌های اجتماعی، فراهم کردن امکانات برای تحصیل بانوان در حوزه‌های علمیه خواهران از اهداف مجمع خیرین کشور است.

وی ادامه داد: مجمع خیرین کشور در هر فصل یک اجلاس برگزار می‌کند و می‌کوشیم اجلاس بعدی را به معرفی حوزه‌های علمیه خواهران و تمام افرادی که در تشکیل آن نقش داشتند اختصاص دهیم تا مسئولان و خیرین شاخص کشور، از ظرفیت‌های عظیم حوزه‌های علمیه خواهراه آگاه شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha